[Mijn marketing] Kyra Roest: ‘Met merkbouwers per trein naar Cannes’
- Algemeen
- 12 mrt 2020 @ 11:16
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommunicatieMarketingPersonalia
- 12 mrt 2020 @ 11:16
- Lucas Boon
Kyra Roest (46) is oprichter van Ad Business. Namens de Embassy of Dutch Creativity is ze op het moment druk in de weer met de voorbereidingen voor Cannes Lions.
Foto: Roest vorig jaar in Cannes.
Geuzenmiddenmeer
Met Ad Business ben ik op de achtergrond weer lekker aan de weg aan het timmeren. Geuzenmiddenmeer Zaterdag 5 (amateurvoetbalelftal waarvan Ad business sponsor is, red.) had een maandje rust. Komend weekend spelen we weer, thuis tegen De Dijk.
Het elftal zelf laat weten: 'Ondanks het gevaar van Corona geven wij toe aan de fans en zullen we het strijdtoneel betreden. Wel willen we jullie vragen om niet in grote getale aanwezig te zijn.'
Corona
Ik maak me zorgen over hoe media met hun berichtgeving rondom Corona omgaan. ‘Vijfde dode in Nederland gevonden!’ Op die manier storten journalisten de wereld in een recessie. Ik stel een ban voor op alle berichtgeving rondom Corona #nocoronanews.
Cannes
Ieder jaar direct na Cannes Lions ben ik alweer bezig met de volgende editie. Bijvoorbeeld met het vastleggen van de locatie voor de Embassy of Dutch Creativity. En nu, in aanloop naar juni, komen we eens per twee weken bij elkaar om alle vorderingen door te spreken.
Dit jaar organiseren we een treinreis voor merkbouwers naar Cannes, op dinsdag 23 juni. Helemaal sustainable dus. Bij dezen de oproep aan merkenbouwend Nederland: meld je aan!
Trouw
Privé ben ik weinig merkentrouw. Alleen Saab en Gauloises ben ik trouw aan. Vanuit professioneel oogpunt kies ik Burger King. Puur omdat ik steeds weer uitkijk naar wat ze neerzetten en of het weer de 'talk of the industry' wordt. Whopper Secret vind ik bijvoorbeeld erg goed gemaakt.
Prijs
Nationaal bekeken is de Effie mijn favoriete reclamevakprijs. En daarnaast de Lampen van ADCN. Internationaal is dat de Epica Awards, de enige vakprijs waarbij creatief werk wordt beoordeeld door vakjournalisten. Zij zijn objectief en zorgen ervoor dat campagnes gezien worden. En Cannes Lions natuurlijk. Een Leeuw winnen staat nog altijd bovenaan het lijstje van het gros van de creatieven.
Bureau
Ik ben fan van reclamebureau The Family Amsterdam. Vanwege de naam, de vliegende start en de mensen die er zitten. Ik heb hoge verwachtingen.
Marketeer
Mijn favoriete marketeer is Ana Henriques van TUI. Een vakvrouw met liefde voor creatie en merkbouwen.
Diversity
Ja, goed om erover te praten. Nog beter om het te doen en te laten zien. Niet lullen, maar poetsen.
Misverstand
Het is een misverstand dat iedereen verstand van ons vak heeft. Marketing is een vak. En het vak vraagt om kennis en kunde. Niet om leuke losse ideetjes.
Uitdaging
Mijn persoonlijke marketinguitdaging is om nummer 1 te worden in de Adfo 100. En world domination natuurlijk.
In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online.
Lees ook:
Herbert van Hoogdalem: 'Diversity-discussie is beetje onzin'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ed Stibbe over PIM nominatie 'Duurzame Verleiding'
- De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal...
- Onderzoek: 'Authenticiteit, transparantie en flexibiliteit...
- Onderzoek: 'Morele mismatch reden opstappen jongeren'
- Belastingdienst wordt niet leuker, wel duidelijker
- Sanquin en Gladiator II eren bloeddonors met standbeeld
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events