International Advertising Association lanceert nieuw Benelux Chapter in Amsterdam

International Advertising Association lanceert nieuw Benelux Chapter in Amsterdam
  • Algemeen
  • 25 mrt 2024 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingcommunicatieStrategiePolitiekMarketing

De International Advertising Association (IAA) kondigt de officiële opening aan van haar Benelux Chapter in Amsterdam. Het nieuws dat al was opgemerkt in MT1/'24 is nu officieel.

De openingsbijeenkomst, gehouden op 22 maart 2024, markeert volgens de oprichters een belangrijke mijlpaal voor de reclame-industrie in de Benelux-regio. 'Belangrijke belanghebbenden en marktleiders kwamen samen om creativiteit, innovatie en belangenbehartiging te borgen. Onder leiding van een dynamisch team van oprichters, waaronder Alessandra Rossi als president, Stephanie Manning als Chapter vice president en Executive Director, en Julia van der Veen als secretaris, onderstreept de oprichting van het Benelux Chapter de inzet van de IAA om internationale samenwerking te bevorderen en de positie van de regio te verbeteren', aldus de verklaring.

Hierbij moet volgens het bestuur gedacht worden aan invloed op het mondiale reclamelandschap, vooral op het niveau van het overheidsbeleid. Lokaal wordt de 'freedom of commercial speech' gesteund, zowel richting politiek als binnen het marketingcommunicatievak. Al eerder liet IAA van zich spreken in Nederland via voorgangers IAA HC en IAA DAC.

Benelux united
'We zijn zeer verheugd om het Benelux Chapter van de International Advertising Association te lanceren', aldus Alessandra Rossi, President van het Benelux Chapter en Product & Strategy Leader bij Nielsen. 'Onze missie is om internationaal georiënteerde individuen en bedrijven in heel België, Nederland en Luxemburg te verenigen, om de rijke creativiteit, innovatie en belangenbehartiging die deze regio te bieden heeft onder de aandacht te brengen.'

Het IAA Benelux Chapter wil naar eigen zeggen voortbouwen op de erfenis van de eerdere aanwezigheid van de vereniging in Nederland en deze inspanningen nieuw leven inblazen met een hernieuwde focus op innovatie en openbaar beleid voor internationaal georiënteerde individuen en organisaties. 'Door gebruik te maken van de collectieve expertise en middelen van haar leden wil het chapter de beste praktijken in de sector bevorderen, met name op het gebied van innovatie, beleid en AI, thought leadership stimuleren en pleiten voor de vooruitgang en ethische praktijken van reclame- en marketingdisciplines.'

Spannende reis
Julia van der Veen, secretaris van het Benelux Chapter en procureur bij De Roos, benadrukt het belang van de strategische positionering van het Chapter binnen de Benelux-regio en zegt: 'Onze nabijheid tot Brussel biedt een unieke kans om invloed uit te oefenen op het overheidsbeleid en belangenbehartigingsinitiatieven die een directe impact hebben de reclame-industrie. We streven ernaar de dialoog en samenwerking met beleidsmakers te bevorderen om een ​​gunstig en ethisch regelgevingsklimaat voor onze leden te garanderen." Stephanie Manning, Chapter vice president, Executive Director en oprichter van Ikigai Communications, voegde hieraan toe: 'Terwijl we aan deze spannende reis beginnen, erkennen we met waardering hoe anders en sterker de grotere IAA-organisatie vandaag de dag is dan nog maar een paar jaar geleden. nodigen alle leiders binnen het reclame-ecosysteem uit om samen met ons de toekomst van onze sector vorm te geven. Samen zullen we de collectieve kracht van creativiteit, innovatie en belangenbehartiging benutten om positieve veranderingen in onze regio te stimuleren en tegelijkertijd nieuwe groeimogelijkheden te ontsluiten.'
Voor meer info over International Advertising Association Benelux Chapter en hoe je je kan aansluiten, check deze link.
(PvWK, beeld: Krakenimages)


Alessandra Rossi tijdens de jongst leden inaugratie als president IAA Benelux

About the International Advertising Association (IAA)
'The International Advertising Association (IAA) is a global association representing marketing communications professionals in over 76 countries. Founded in 1938, the IAA is committed to championing the freedom of speech, commercial expression, and responsible advertising practices worldwide. With a mission to promote excellence in marketing communications, the IAA serves as a platform for industry thought leadership, knowledge sharing, and advocacy. Through its diverse membership base, the IAA fosters collaboration, innovation, and ethical standards within the advertising community, driving positive change and shaping the future of the industry. For more information about the International Advertising Association, please visit https://www.iaaglobal.org.'


Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken