In het wiel van... Wouter Houtman
- Algemeen
- 3 jun 2024 @ 10:30
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 jun 2024 @ 10:30
- Michiel van Zaane
Marketing en fietsen. Het lijkt een gouden combinatie. Deze zomer kruipt MarketingTribune virtueel in het wiel van gepassioneerde wielrennende of mountainbikende marketeers en vraagt ze het tricot van het lijf. In de vijfde aflevering van deze fonkelnieuwe rubriek Wouter Houtman, tot voor kort Director Customer Dialogue bij Aldi en nu op weg naar een nieuw avontuur.
Bij wie zitten we in het wiel?
Hi, ik ben Wouter Houtman, 42 jaar, getrouwd, twee meisjes en woonachtig in Haarlem.
Ik ben van huis uit bedrijfskundige met een voorliefde voor merken, media, data en technologie en ben zowel als strateeg actief geweest aan bureauzijde als als Marketing Director aan klantzijde. In mijn rol als Marketing Director leid ik een team dat verantwoordelijk is voor alle owned channels (social, digital en customer care).
Waarom fietsen?
Ik ben altijd duursporter geweest, begonnen met atletiek. Daarna veel gelopen. Na een nare blessure gaan fietsen en daar nooit mee mee gestopt. Wissel wielrennen verder af met mtb-en en Zwift.
Fiets je alleen of in een groep?
Varieert. Ben onderdeel van wat vaste groepen. Maar vind het soms ook heerlijk om alleen te rijden met muziek op.
Luister je naar muziek onderweg? Zo ja, wat?
Ja. Luister van alles. Wel opzwepend. Veelal setjes via Soundcloud.
Hoe lang fiets je al?
Toch wel bijna 15 jaar.
Welk merk fiets rij je en waarom dit merk?
Een BMC Roadmachine. Gekocht tijdens corona, voorraad beperkt toen, niet perse naar dit merk op zoek, maar geometrie en afmontage was super.
Rijd als MTB een Scott Scale.
Hoe vaak op de fiets per week en hoeveel km gemiddeld per rit?
Inclusief Zwift toch wel 2-3 in de week en dan gemiddeld 50-60 km
Wie is je grootse wielerheld(in)?
Mathieu vd Poel toch wel. Zou een moord doen om een dag zijn benen te hebben inclusief het plezier dat hij met die benen beleeft.
Tour de France of Giro?
Toch wel de Giro. Is genadeloos. Rauw, intens, vol passie. In de Giro komt veel terug van wat Italie zo mooi maakt ook.
Wat is je devies op de fiets?
Houd rekening met elkaar. Klein landje, soms volle wegen. Ga niet 3-4 breed rijden.
Wees sociaal.
Wat is je grootste wielerprestatie tot nu toe?
Klimclassic en de Ijsselmeerchallenge.
Wat is nog een uitdaging op wielrengebied?
Keertje fietsen in Kenya, dat lijkt me waanzinnig!
Wat is de overeenkomst tussen fietsen en marketing?
In mijn geval gaat het om doelen stellen. Aantal km’s per jaar bijvoorbeeld. Maar ook prestaties volgen en inzichten uit halen. Met de apps en apparatuur van tegenwoordig kan veel!
Wat zie je als jouw grootste marketinguitdaging?
Duidelijke kaders stellen rondom de toepasbaarheid van ai en daarmee kansen duidelijk krijgen en angsten wegnemen.
Eerdere edities van In het wiel van...:
1. In het Wiel van Marit Huisman (Basic Fit)
2. In het Wiel van Daan Hulzinga (NS)
3. In het Wiel van Menno Dings (Rondom Lopen Groep)
4. In het Wiel van Dorkas Koenen (Rabobank)
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ed Stibbe over PIM nominatie 'Duurzame Verleiding'
- De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal...
- Onderzoek: 'Authenticiteit, transparantie en flexibiliteit...
- Onderzoek: 'Morele mismatch reden opstappen jongeren'
- Belastingdienst wordt niet leuker, wel duidelijker
- Sanquin en Gladiator II eren bloeddonors met standbeeld
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events