Amerikanen zijn de big spenders van de Spelen
- Algemeen
- 9 aug 2024 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 9 aug 2024 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Als er een onderdeel ‘Geld uitgeven’ zou bestaan tijdens de Spelen in Parijs dan wonnen de Amerikanen het goud volgens betaaldienstverlener Adyen. Zij zijn goed voor maar liefst 22 procent van de internationale transacties in Frankrijk, één week na de start van de Olympische Spelen in Parijs. Ter vergelijk: de Duitsers staan op 8%, het VK op 6,5% en Spanje op 6%.
Sinds 24 juli 2024 - de start van de Olympische Spelen - zijn buitenlandse shoppers goed voor meer dan een derde van alle verkopen in Frankrijk, blijkt uit een analyse van Adyen. Chinese toeristen geven bovendien negen keer de gemiddelde transactiewaarde in de high-end retailsector uit.
1,6 miljard euro
Sinds 24 juli heeft Adyen meer dan € 1,6 miljard aan fysieke en online transacties goedgekeurd in de retail, horeca en entertainment (inclusief sportlocaties) in Frankrijk. ‘Internationale sportevenementen brengen niet alleen vreugde en spanning naar de arena, de wielerbaan of het zwembad, maar stimuleren ook duidelijk de lokale economie’, aldus Alexa von Bismarck, President EMEA bij Adyen.
Eigen valuta eerst
Adyen biedt toeristen de optie om in hun eigen valuta te betalen en in hun favoriete betaalmethode. De helft van de Zwitserse bezoekers in Frankrijk betaalt het liefst in Zwitserse franken. Britse klanten geven de voorkeur aan betalen in ponden in plaats van euro’s (46%), en een derde van de Canadezen kiest voor Canadese dollars. Von Bismarck vervolgt: ‘Internationale shoppers willen betalen met hun favoriete betaalmethoden. We zien grote voordelen voor onze klanten door meer betaalopties aan te bieden, zoals Alipay voor Chinese toeristen, Buy Now Pay Later-technologie en digitale wallets voor mensen die zonder kaart of contant willen betalen. In Frankrijk kiezen bijna alle Australische bezoekers (89%) ervoor om contactloos te betalen door hun kaart tegen het betaalapparaat te tikken in plaats van deze in te voeren en hun pincode in te toetsen. Het gebruik van technologie in de winkel verbetert de klantervaring. Door valutaomrekening bij de kassa aan te bieden, krijgt de klant een duidelijk prijsbeeld bij de aankoop. Wereldwijde merken die actief zijn in verschillende steden hebben de kans om vertrouwen op te bouwen bij internationale klanten en hun imago in de markten waar ze actief zijn te verbeteren.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal...
- Onderzoek: 'Authenticiteit, transparantie en flexibiliteit...
- Belastingdienst wordt niet leuker, wel duidelijker
- Onderzoek: 'Morele mismatch reden opstappen jongeren'
- DOSSIER DATABASED MARKETING Marketeers op stelling
- Elevation Group zet People centraal in bedrijfscultuur en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events