De zomerfavorieten van... Robin Clements (KPN)

De zomerfavorieten van... Robin Clements (KPN)
  • Algemeen
  • 6 aug 2024 @ 07:56
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Robin Clements is CMO consumentenmarkt KPN. In de zomer reist hij graag af naar Spanje, zijn favoriete vakantieland, waar hij op dit moment ook verblijft: ‘We zitten in een competitieve markt, dus we moeten altijd scherp blijven en ons onderscheiden van de rest.’

Waar gaat de reis naar toe deze zomer?
Ik ben nu in Spanje. Zon, zee, bergen en cocoonen met mijn gezin. Een cappuccino op het terras kost hier nog gewoon € 1,80. De helft van het gezin wil een actieve vakantie met klimmen en duiken en de helft lui met zwembad en strand. Dus we mixen. Voor elk wat wils.

Welk seizoen is het belangrijkst voor KPN?
Voor KPN is elk seizoen belangrijk, want we zijn echt een all year brand. We bieden onze klanten het hele jaar door de beste diensten op het gebied van internet, mobiel, entertainment en security. We zitten in een competitieve markt, dus we moeten altijd scherp blijven en ons onderscheiden van de rest.

Welke zakelijke zomerse trends spot jij?
In de zomer is het tijd voor echt samen. Detoxen van je mobiel en meer aandacht voor elkaar. Dat sluit aan bij onze campagne voor een Beter Internet, dat niet alleen snel en betrouwbaar is, maar ook veilig, sociaal en groen. We willen dat mensen het beste uit hun internet halen, zonder dat ze erdoor worden beheerst.

Wat zijn de plannen op marketinggebied voor najaar 2024 en 2025; gaat er iets veranderen aan jullie marketingstrategie?
Onze plannen voor de komende periode zijn om ons verder te focussen op onze bestaande klanten en op het hele huis. We willen laten zien dat we voor iedereen in het huis iets te bieden hebben, of het nu gaat om een gezin met kinderen, een stel of een single. We hebben net de Het hele huis happy-campagne gelanceerd, waarin we dankzij de gezinsuitbreiding van onze bekende kat Louis laten zien dat we er voor het hele huis zijn. Klanten zijn ons trouw omdat we de beste kwaliteit bieden en niet zoals bij andere aanbieders op basis van prijs of promoties.

ROBINS ZOMERFAVORIETEN
Favoriete zomerdrankje?
Een Passion Spritz, een heerlijke mix van passievrucht, prosecco, spa rood en limoen, voor uiteraard die groene touch.
Favoriete ijsje? Een Calippo sinas; all time classic.
Kamperen of hotel? Villa, het beste van beide werelden: comfortabel en ruim, maar ook gezellig en sfeervol.
Favoriete bbqgerecht? Een malse kipspies of een sappige hamburger, met een maiskolf als bijgerecht.
Boek of badminton? Boek. Op dit moment lees ik Belg in de Boardroom, geschreven door onze woordvoerder. Verrassend leuk, aanrader. En podcasts.
Favoriete vakantieland? Spanje, het land van de zon, de tapas en de relaxte mensen, maar ik vind de Caraïbische eilanden ook erg leuk, vooral Curaçao.
Natuur of stad? Stad, ik ben een stadsmens. Ik hou van de dynamiek, de diversiteit en de cultuur van een stad. En dan ontsnappen naar de natuur, vooral de bergen.
Zwembad of strand? Strand, maar dan wel actief. Samen met de kinderen snorkelen, klimmen op de rotsen of springen van een klif.
Auto of vliegtuig? Vliegtuig, blijft één van de beste uitvindingen ooit.
Fiets of boot? Fietsen, zeker in de stad. Toch een van de zegeningen van Nederland. Boot vind ik minder. Voelt toch alsof je vast zit. Zeker als je de kapitein niet bent.
Favoriete zomermerk? KPN is mijn favoriete merk in alle seizoenen, in alle landen. Voor de meeste Nederlanders is het weer een verademing als ze thuis komen en overal over goed internet beschikken en niet afhankelijk zijn van de dichtstbijzijnde wifi in het nabije dorp.
Zomer of winter? Zomer, ik hou van de warmte, het licht en de vrolijkheid van de zomer. Maar ik vind de winter ook leuk, vooral om te snowboarden. Kan op mijn leeftijd nog nèt.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken