Betaaldienstverlener Mollie verwacht forse transactiegroei
- B2b
- 25 nov 2015 @ 08:30
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkWebwinkelOnline betalen
- 25 nov 2015 @ 08:30
- Redactie B2B
Mollie, een betaaldienstverlener, bouwt haar voorsprong op het gebied van online betalingen verder uit. Het bedrijf speelt met zijn innovatieve en eenvoudig toegankelijke oplossingen in op de laatste ontwikkelingen in de fintech-markt en groeit hard. Het Nederlandse bedrijf heeft in het lopende jaar al 90 procent groei in transactievolume behaald ten opzichte van het vorig jaar. De magische grens van 100 procent transactiegroei verwacht Mollie eind 2015 te doorbreken.
Om deze groei vast te houden zal Mollie versneld een aantal innovatieve diensten gaan uitbrengen en haar oplossingen gaan uitrollen naar andere Europese landen. Het aantal actieve klanten van Mollie neemt sterk toe. Met ruim 18.000 actieve klanten is Mollie al enige tijd, gemeten naar aantal klanten, de grootste online betaaldienstverlener op de Nederlandse markt. Deze groei wil Mollie ook in 2016 doorzetten. Gaston Aussems, directeur van Mollie: ‘Met onze strategie gericht op eenvoud in elektronische betalingen, goede service en het continu doorvoeren van innovaties spelen we in op de ontwikkelingen in de markt.’
Payment for Platforms
Mollie ontzorgt klanten onder meer door middel van zijn technologische innovaties. Hiermee weet het bedrijf complexe betaalafhandelingen snel en eenvoudig te realiseren. Dit maakt dat de fintech-startup stevig doorgroeit. Met het onlangs gelanceerde Payment for Platforms boort het bedrijf een nieuwe doelgroep aan. Voor opkomende spelers zoals marktplaatsen (bijvoorbeeld AirBnB en thuisbezorgd.nl) en ticketing-platformen waar kopers en verkopers samenkomen, kan Mollie de complexe betaalstromen afhandelen.
Groei e-commerce Nederland
In Nederland werpt Mollie’s strategie steeds meer vruchten af, waardoor het bedrijf vijf maal harder groeit dan de sector als geheel. Nederlandse consumenten gaven in de eerste helft van dit jaar 18,4 procent meer uit aan de online aankoop van producten en diensten ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Voor een aanzienlijk deel wordt deze toename bepaald door de aanschaf van diensten via het internet, zoals vliegtickets en verzekeringen, maar ook andersoortige diensten waar je het minder snel van verwacht. Aussems ligt toe: ‘Het type bedrijven dat actief is in de e-commerce wordt diverser, het zijn niet alleen meer de e-tailers die hun klanten digitaal laten afrekenen. Ook bijvoorbeeld zzp’ers, zoals loodgieters en designers, maken steeds meer gebruik van elektronisch factureren. En ook cursussen en schoolgelden worden steeds vaker online betaald.’
Grenzeloos online shoppen
Ook in het buitenland is e-commerce niet meer te stuiten. In Duitsland was de e-commerce groei in 2014 bijvoorbeeld 12,3 procent. De groeiambities van Mollie beperken zich dan ook niet tot Nederland. Volgens Aussems ontbreekt het in veel Europese landen aan eenvoudige en innovatieve producten zoals Mollie die biedt. Het succes op de Belgische markt, waar Mollie vanaf begin 2015 ook actief, heeft dit reeds bewezen.
Het klantenbestand van Mollie bestaat onder meer uit: Beslist.nl, Coffee Company, Deliveroo, Grolsch, ID&T, Ronald McDonald Kinderfonds, TMG en Utopia. Het hoofdkantoor van Mollie is gevestigd in Amsterdam en er werken ruim 30 medewerkers.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- Mollie
- Beslist.nl
- transactiegroei
- betaaldienstverlener
- Deliveroo
- ID&T
- Coffee Company
- payment for platforms
- online shoppen
- Grolsch
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een... 11-11-2024
- De marketingtransfers van week 45,... 08-11-2024
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit... 07-11-2024
- onderzoek Invoering Ja sticker:... 06-11-2024
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht... 05-11-2024
- De marketingtransfers van week 44,... 01-11-2024