The Postcard Guys willen revolutie ontketenen in marketingland
- B2b
- 7 feb 2017 @ 08:30
- Link
-
Connie Lohuis
Webredacteur Marketingtribune (Content)
StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten - SalesMarketing
- 7 feb 2017 @ 08:30
- Connie Lohuis
‘Verkopers die door de brievenbus passen.’ Met die slogan is vandaag The Postcard Guys gelanceerd, een nieuw concept in de Nederlandse marketingwereld. De startup uit Zoetermeer maakt gebruik van steeds leger wordende brievenbussen met doeltreffende postcardcampagnes. ‘We leven in het post-digitale tijdperk’, zegt oprichter en eigenaar Jeroen Balke.
The Postcard Guys is geheel en al gericht op direct marketing via postcards, stevige A5-kaarten met verschillende vormen van digitale opvolging. Het idee erachter is simpel: de inbox loopt over van mailtjes, nieuwsbrieven en spam, en tussen online advertenties vallen bedrijven nauwelijks meer op. ‘En dat terwijl de fysieke brievenbus steeds leger wordt’, zegt Balke. ‘Zelfs de blauwe envelop is verdwenen. Daar liggen grote kansen voor bedrijven die op zoek zijn naar meer of nieuwe business.’
Effectief
Balke spreekt van het post-digitale tijdperk – een woordgrapje. ‘Enerzijds betekent dit dat we verder moeten kijken dan online adverteren. Anderzijds dat post – postcards dus – ook niet zonder digitale opvolging kunnen. Juist die combinatie maakt deze vorm van direct marketing zo effectief.’ Hij wijst erop dat zelfs onlinegigant Google klanten voor Adwords werft via papieren mailings. Balke: ‘Als dat je niet aan het denken zet...’
The Postcard Guys onderscheiden vier soorten campagnes: New business-, actie-, rebuy- en service-campagnes. De new businesscampagnes zorgen voor nieuwe klanten, actiecampagnes attenderen klanten en relaties op acties, kortingen of evenementen. Rebuycampagnes laten klanten weten dat hun product aan vervanging toe is, en servicecampagnes herinneren mensen aan hun periodieke afspraak of onderhoudsbeurt.
Realtime
Wat postcardmarketing onderscheidt van andere marketingmethodes is dat de campagnes schaal- baar, meetbaar en resultaatgericht zijn. Nadat de mailing is verstuurd, zijn de resultaten realtime te volgen in een dashboard. Balke: ‘Op basis van de resultaten kunnen we bijsturen voor de volgende mailing. Totdat we het optimale resultaat hebben bereikt.’
Tools en gimmicks
De postcardcampagnes zijn op te leuken met diverse tools en gimmicks, waaronder gepersonaliseerde routekaarten, gepersonaliseerde afbeeldingen, purls en opvolging via Facebook. ‘Voor het binnenhalen van nieuwe klanten zijn negen tot twaalf contactmomenten nodig,’ vertelt Balke. ‘De gemiddelde ver- koper haakt echter af na vier. Een doordachte en doorlopende postcardmarketingcampagne haalt niet alleen betere resultaten, maar doet dat op een wijze die én goedkoper én minder tijdsintensief is.’ Balke weet zeker: postcardmarketing staat op het punt van doorbreken. ‘Wij gaan dat laatste zetje geven.’
-
Connie Lohuis
- Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
- Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
- Website:http://www.strakblauw.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een... 11-11-2024
- De marketingtransfers van week 45,... 08-11-2024
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit... 07-11-2024
- onderzoek Invoering Ja sticker:... 06-11-2024
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht... 05-11-2024
- De marketingtransfers van week 44,... 01-11-2024