Vraag naar marketing- en communicatieprofessionals stijgt spectaculair
- B2b
- 16 feb 2017 @ 12:32
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- TrendsMarketingcommunicatie
- 16 feb 2017 @ 12:32
- Redactie MarketingTribune
Het aantal vacatures voor marketing- en communicatieprofessionals is in het laatste kwartaal van 2016 gestegen naar 28.900. Dat is een stijging van 23% ten opzichte van een jaar terug. In alle regio’s is in meer of mindere mate groei te zien. De provincie Noord-Holland loopt met 8.000 vacatures en 21% groei voorop, gevolgd door Zuid-Holland (6.000 vacatures / +25%) en Noord-Brabant (4.000 vacatures / +23%). Vooral in de regio Amsterdam is er een forse groei in het aantal marketing- en communicatie vacatures. Dat blijkt uit de analyse ‘Trends en ontwikkelingen over het vierde kwartaal van 2016’ van Yacht.
De ontwikkeling gaat gelijk op met het herstel van de economie in Nederland. De arbeidsmarkt is weer volop in beweging. Naar verwachting neemt de vraag naar marketing- en communicatieprofessionals ook in 2017 toe. Met name leidinggevenden en managers zijn gewild in deze branche. Denk aan marketing managers (+178%) of hoofd marketing en communicatie (+941%). Daarnaast is er ook veel vraag naar strategisch communicatieadviseurs (+152%) en de meer specialistische functies, zoals een copywriter (+178%) of medewerker online communicatie (+291%).
Frank de Zwart, commercieel manager bij Yacht: ‘De groei in de markt herken ik. Ik zie vooral een groei in de vraag door digitalisering. Voor internetmarketingactiviteiten, zoals de productie van YouTube video’s en vloggen, halen bedrijven en overheidsinstellingen zelf de benodigde expertise in huis. Deze vraag is een mooi begin van een nieuwe groeicyclus in de markt.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 45, 2024
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een gerust gevoel het contact...
- onderzoek Invoering Ja sticker: minder folders koopgedrag...
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht voor awareness-campagnes in...
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit door samenwerking PostNL
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook gouden Effie
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 46,... 15-11-2024
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook... 15-11-2024
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een... 11-11-2024
- De marketingtransfers van week 45,... 08-11-2024
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit... 07-11-2024
- onderzoek Invoering Ja sticker:... 06-11-2024