Manon van den Enden: 'Russische e-commerce wereld loopt voorop'
- B2b
- 14 mrt 2018 @ 11:26
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentMarketingcommunicatieEvenement
- 14 mrt 2018 @ 11:26
- Lucas Boon
Leer de kunst van personalisatie, tijdens Multichannel Conference op 18 en 19 april in DeFabrique te Utrecht. We blikken vast vooruit met een van de sprekers: Manon van den Enden van Retail Rocket.
Bekijk hier het volledige programma van Multichannel Conference 2018. Hier scoor je tickets.
Wat kunnen marketeers opsteken van jouw talk?
Waar de online marketeer vijf jaar geleden nog uit de voeten kon met een single channel marketing campagne, kan dat anno 2018 echt niet meer. Grote spelers in de e-commerce maken gebruik van multichannel campagnes waarin contact -online en offline- meegenomen wordt in de marketingcommunicatie met de klant. In mijn talk ga ik uitleggen waarom deze transformatie zo belangrijk is en hoe je dit kunt realiseren.
Wat is in dit kader bij Retail Rocket de grootste marketinguitdaging?
We zijn een bedrijf dat internationaal opereert, wat maakt dat we vraagstukken voorgeschoteld krijgen van over de hele wereld. Een mooi voorbeeld daarvan is de Russische e-commerce wereld. Een paar jaar geleden was daar al vraag naar een multichannel benadering van consumenten. Doordat we daar in Rusland al te maken hebben gekregen, kunnen we er in Europa snel op inspelen, met de juiste expertise. Op dat gebied lopen we relatief voor in de industrie en kunnen we goed anticiperen op veel marketing uitdagingen.
Hoe goed ken jij jouw klant bij Retail Rocket? Heb je daar een mooi voorbeeld van?
Wij weten van onze klanten dat ze bepaalde verwachtingen hebben bij het starten van een personalisatie traject, in de zin van omzet en conversie. Om dit uit te wijzen doen we verschillende A/B tests. Daarnaast hebben we een growth hacking team, dat nog een stap verder gaat dan puur het verschil uitwijzen. Samen met de klant stellen we regelmatig testplannen op om de resultaten op alle vlakken te verbeteren. Dat kan zijn door bepaalde placements van de aanbevelingen maar ook bijvoorbeeld timing van de trigger e-mails.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 45, 2024
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een gerust gevoel het contact...
- onderzoek Invoering Ja sticker: minder folders koopgedrag...
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht voor awareness-campagnes in...
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook gouden Effie
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit door samenwerking PostNL
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 46,... 15-11-2024
- Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook... 15-11-2024
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een... 11-11-2024
- De marketingtransfers van week 45,... 08-11-2024
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit... 07-11-2024
- onderzoek Invoering Ja sticker:... 06-11-2024