De marketingtransfers van week 28, 2024

De marketingtransfers van week 28, 2024
  • B2b
  • 12 jul 2024 @ 11:04
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Twee keer code oranje deze week, da’s niet goed voor het hart. Eén maal van het KNMI en één maal van de KNVB. De ene code viel mee, de andere ook niet. Snel naar de transfers dan maar, want MarketingTribune behoudt het veldoverwicht. Sorry, overzicht.

CF Report, dat rapporten, jaarverslagen en elk mogelijk verslag voor ondernemingen opstelt, heeft een nieuwe Managing Director.  Na bijna elf jaar heeft Pieter Koenders de dagelijkse leiding van CF Report overgedragen aan Carola La Grouw-Hromadka. Koenders wordt van Commercial Director, waardoor hij wel nog steeds betrokken blijft bij CF Report, dat onderdeel is van Creative Digital Agency Happy Horizon. Felix Janssens, die sinds 2017 als Creative Strategist bij CF Report in dienst is, is ook tot het management toegetreden in de rol van Strategy Director.
aan Carola La Grouw-Hromadka: ‘Het is een eer om de leiding van Pieter over te nemen. In het afgelopen decennium heeft hij CF Report – samen met ons gepassioneerde topteam – laten groeien tot wat en waar het nu is. Voor mij is dit een prachtige uitdaging, die mij trots maakt en energie geeft. Ik ben Pieter dankbaar voor het vertrouwen, zijn enthousiasme, zijn ongelofelijke gedrevenheid en onze samenwerking van de afgelopen jaren.’


Felix Janssens, Carola La Grouw-Hromadka en Pieter Koenders (niet perse in die volgorde).

De DDMA heeft twee nieuwe bestuursleden aangesteld: Frank de Beun, CEO bij The Data Agency, en Anouk Beeren, CEO bij iBuyFlowers. Zij treden per direct toe tot het bestuur van de branchevereniging voor datagedreven marketing en service.
De Beun was eerder al betrokken bij DDMA vanuit de Commissie Data, Decisions & Engagement, de jury van de Customer Data Awards en als lid van de kascommissie. De Beun: ‘Ik beschouw het als een voorrecht om samen met het bestuur en de professionele DDMA-organisatie bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van data, technologie en creatie, waarbij het vertrouwen van consumenten én de toekomst van de marketingsector centraal staan.’
Anouk Beeren: ‘Digital marketing en e-commerce behoren tot een vakgebied dat valt of staat met goede data. Want ik zeg altijd, zonder klantrelevantie geen conversie, en hoe krijg je die relevantie? Inderdaad, door data! Dus toen ik voor deze bestuursfunctie werd gevraagd, hoefde ik geen twee keer te denken. DDMA zit in het hart van mijn vak en ik wil daar graag aan bijdragen!’


Frank de Beun en Anouk Beeren.

Arno de Jong is per 1 juli jl. benoemd tot Chief Customer Officer van Nederlandse Loterij. In die functie treedt hij ook toe tot de Raad van Bestuur van de kansspelorganisatie, die al bestond uit CEO Arjan Blok en CFRO Jet Roos-van Aerssen. Alexander Pechtold, voorzitter van de Raad van Commissarissen van Nederlandse Loterij: ‘Ons aanbod van aantrekkelijke en veilige kansspelen via verschillende kanalen is continu in ontwikkeling. Met Arno de Jong als CCO in het dagelijks bestuur van Nederlandse Loterij zetten we onze speler nog nadrukkelijker centraal in de organisatie. Zodat we ook in de toekomst – zowel digitaal als in de winkel – leidend en onderscheidend blijven. Arno is met zijn ondernemende en creatieve geest de aangewezen persoon om Nederlandse Loterij te begeleiden in de gewenste doorontwikkeling.’


Arno de Jong.

Een aantal zelfstandig ondernemende marketingexperts begint een nieuw bureau: Redwired. Dit B2B-marketingcollectief richt zich op het helpen van bedrijven in de B2B-sector om waardegedreven te groeien. Het bureau is opgericht door Mariëlle Meijwes-Spil en Maarten van Rijckevorsel, beiden oud-KPN. Van Rijckevorsel helpt bedrijven al jaren met groeien via contentmarketing voor klanten zoals ABN Amro, BMW, Siemens en PostNL. Mariëlle Meijwes-Spil heeft ruim 18 jaar marketingervaring en een achtergrond in marktonderzoek, en doceert tevens bij Beeckestijn Business School.
De missie van Redwired is om B2B Nederland te ondersteunen bij het bereiken van duurzame groei, met aandacht voor de wereld om ons heen. ‘Wij geloven dat groei en zakelijk succes altijd het resultaat zijn van een vertrouwensrelatie tussen mensen, gebaseerd op oprechte interesse en aandacht voor elkaars uitdagingen en ambities,’ zegt Mariëlle Meijwes-Spil, medeoprichter van Redwired. ‘Onze visie is dat deze relaties tot stand komen door waardevolle kennis te delen.’


Maarten van Rijckevorsel en Mariëlle Meijwes-Spil.

Camiel Overgaauw heeft na (meer dan) 12 jaar Het PR Bureau (HPB) verruild voor ROC Amsterdam. Overgaauw treedt daar in dienst als Hoofd Communicatie binnen het domein Zorg, Gezondheid & Welzijn. Op LinkedIn schrijft hij: ‘Meer dan 12 jaar was ik deel van dit unieke bureau, waarvan 10 jaar als aandeelhouder en mede-ondernemer. Het was een buitengewone reis met groei, uitdagingen en onvergetelijke herinneringen. Ik heb vooral genoten van de vele collega’s, die soms als stagiair begonnen en nu leidinggeven aan grote teams, binnen HPB of elders. Sommigen hebben zelfs hun eigen bureau opgericht of blinken uit in hun vakgebied. Wat heb ik een mazzel dat ik met jullie mocht werken! We aten ontelbare keren taart. Vaak vanwege groei, verjaardagen, geboortes, examens, of gewonnen prijzen.’
MarketingTribune wenst hem veel succes en taart in de toekomst.

Sportworx en Touché Sportmarketing gaan (nog) meer samenwerken. Beide bureaus trokken vorige sportzomer al op rondom o.a. Queen & King of the Court en Padel Copa. In de verstevigde samenwerking zal Touché Sportmarketing strategisch en operationeel het marketingteam van het wereldwijd opererende eventbureau vast ondersteunen. Andersom biedt het event-team van Sportworx extra expertise en slagkracht bij organisatieklussen van het sportmarketingbureau.
Wilco Nijland, aandeelhouder & CEO Sportworx: ‘We kwamen elkaar al jaren via verschillende projecten tegen en hebben vorige zomer ‘proefgedraaid’ met een meer vaste samenwerking. Dat is dusdanig goed bevallen dat we nu doorpakken.’
Founder van Touché Sportmarketing Anton Woldhek: ‘Het voelt als een logische vervolg. Via klanten hadden we al vaker contact, vorig jaar beviel de samenwerking aan beide kanten goed en nu zetten we een extra stap.’

Per 1 juli 2024 heeft naambureau The New Names de deuren geopend. Het bedrijf presenteert zich als one stop shop voor naamgeving:  van creatie tot merkregistratie. Het bureau wil zich  onderscheiden  door sterke merknamen, toegankelijkheid en een overzichtelijk proces.  Het bureau levert ook branded domains voor alle sectoren.
Oprichter is Martin Samsom (1962). Hij werkt sinds de jaren negentig als merknaambedenker. Eerst bij Globrands en later als creatief directeur bij Zigila (nu:  Skriptor Zigila). Bij deze bureaus bedacht hij vele bekende namen zoals Senseo, Liander, Fontys Hogescholen , Optimel,  Florius Hypotheken, Skipr, Jillz en Tentoo. Als zelfstandig adviseur ontwikkelde Samsom onder meer Refind Yourself (coaching) , Celes Uitvaart, Cir-Q ( duurzame bouw) en Deepler (online consultancy).


Martin Samson.

Het Arnhemse communicatiebureau Wisse Kommunikatie neemt MediaTrainingBenelux over, het trainingsbureau van Evert van Wijk. Met de overname en de daarmee samenhangende uitbreiding van het team van trainers en consultants vergroot Wisse Kommunikatie haar klantportfolio én biedt klanten en opdrachtgevers van MediaTrainingBenelux de mogelijkheid om te profiteren van een breder dienstenaanbod op het gebied van crisiscommunicatie, media-optredens en woordvoering. Evert van Wijk blijft nog twee jaar aan MediaTrainingBenelux verbonden als consultant en trainer, daarna neemt Wisse Kommunikatie alle activiteiten en verantwoordelijkheden volledig over.
‘Wij zijn heel blij met deze mooie mogelijkheid’, zegt Serge Beckers, managing partner bij Wisse Kommunikatie. ‘Onze opvattingen over mediatrainingen en de insteek ervan verschillen niet of nauwelijks van die van MediaTrainingBenelux. De activiteiten van MediaTrainingBenelux kunnen we dan ook probleemloos onderbrengen onder de trainingstak van Wisse Kommunikatie. En dankzij de overname kan MediaTrainingBenelux haar klanten ook laten profiteren van de PR- en crisiscommunicatie-expertise van Wisse Kommunikatie.’

 

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken