De marketingtransfers van week 29, 2024

De marketingtransfers van week 29, 2024
  • B2b
  • 19 jul 2024 @ 11:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

De vakantie is nu écht begonnen en dat maakt het overzicht van de marketingtransfers een stuk eenvoudiger. Maar de die-hard marketingprofessionals en andere creatieven transfereren gewoon door, ondanks de (zeer tijdelijke) zomerse hitte. En wij van MarketingTribune behouden het overzicht.

Fremantle Nederland neemt een belang in Amant productions, een productiehuis dat in 2023 is opgericht door Sabine Feij en Jeroen Compeer. Compeer en Feij zijn geen onbekenden in de mediawereld. Beiden begonnen hun carrière bij diverse productiehuizen waar ze zich concentreerden op meer feitelijk gedreven formats en talkshows. Zo werkten zij eerder onder andere als redacteur, verslaggever en eindredacteur voor programma’s als Jinek, Keuringsdienst van Waarde, Vijf jaar later, Expeditie Robinson en Love in the Wild. Bij EndemolShine Nederland waren zij als eindredacteur en gedelegeerd producent verantwoordelijk voor realityshows waaronder Lego Masters, Holland's Next Top Model, Big Brother, Staatsloterij Puur Geluk en de Erfgenaam. In 2021 werden Feij  en Compeer beiden verantwoordelijk voor de Nederlandse unscripted titels bij respectievelijk HBO Max en Prime Video.
Sabine Feij en Jeroen Compeer over de samenwerking: ‘Vanaf het eerste gesprek met Fremantle voelde het als een sterke match. Nu we officieel onze krachten hebben gebundeld, geeft ons dat nog meer slagkracht om Amant te laten groeien en we daardoor meer unieke en impactvolle verhalen kunnen gaan creëren.’


V.l.n.r. Georgette Schlick, Jeroen Compeer en Sabine Feij..

Dat is nog eens carrière maken. Rens van Geel (32) is per 17 juli aangesteld als CEO van full-service digitaal bureau Nobears, waar hij als stagiar is begonnen. Oprichter Dustin Karelse (41) blijft actief als CEO van de holding Nobears Group. Hij richt zich in deze rol vooral op het laten groeien van de bureaugroep en het sluiten van strategische partnerships en overnames.
Van Geel startte in 2013 als stagiar bij bureau. Na zijn studie is Van Geel gaan ondernemen in digitale marketing. Dit werd al snel serieus toen hij in 2015 samen met Karelse het online marketingbureau HelloBo oprichtte. In 2018 is HelloBo geïntegreerd in Nobears. Karelse was toen al CEO, Van Geel kreeg de rol van digital strategist en werd vanaf 2023 als Chief Marketing Officer eindverantwoordelijk voor de marketing en strategie.
Rens van Geel over zijn aanstelling: ‘Ik ben ontzettend dankbaar en trots dat ik binnen Nobears de rol van CEO mag gaan vervullen. De organisatie, klanten en medewerkers ken ik door en door. De afgelopen jaren heb ik ontdekt dat ik het leuk vind om anderen mee te nemen in mijn visie, passie en energie, zowel richting klanten als medewerkers. Die ambitie is vrij natuurlijk gegroeid richting een rol die zich hierop toespitst. Ik kijk ernaar uit om als CEO met de nieuwe propositie het potentieel van NOBEARS tot uiting te laten komen.’
Dustin Karelse, CEO van Nobears Group: ‘Ik ben enorm trots dat ik de rol van CEO van de bureaus mag overdragen aan Rens. Ik heb Rens persoonlijk zien uitgroeien van een ambitieuze stagiair tot een gedreven persoon met passie voor zijn vak en voor Nobears.’


Rens van Geel.

Sijthoff Media heeft een nieuwe COO. Myrthe van der Erve treedt per 1 september toe tot de directie, die verder bestaat uit Willem Sijthoff (CEO)en Pieter Lieverse (CFO). Daarnaast wordt de Advisory Board versterkt met Ralph Wisbrun, die samen met Robert Jongstra (voormalig P&G) zal bijdragen aan de strategische koers van het bedrijf.
Willem Sijthoff: ‘Ik ben verheugd dat Myrthe onze directie komt versterken. De activiteiten van The Next Web (TNW) en Sijthoff Media kennen veel overeenkomsten, vooral de focus op technologie bij TNW is eveneens van groot belang voor de sectoren waarin wij opereren. Ik heb Myrthe leren kennen als een sterke executor en kijk ernaar uit om samen met haar en onze 150 collega's verder te bouwen aan de groei van onze onderneming. Daarnaast is de kennis en ervaring van Ralph Wisbrun op het gebied van marketing en advertising voor ons van groot belang.’
Myrthe van der Erve: ‘Bij Sijthoff Media zie ik een uitstekende kans om de buy & build-strategie verder te operationaliseren. Mijn tijd bij TNW als COO en CEO heeft me geleerd hoe belangrijk het is om sterke teams te creëren en duidelijke doelen te stellen om een visie te realiseren. TNW is een toonaangevend mediabedrijf dat technologie belicht door middel van events, communities en content. Ik kijk ernaar uit om deze ervaringen te combineren met de expertise binnen Sijthoff Media om verdere groei te realiseren.’


V.l.n.r. Willem Sijthoff, Myrthe van der Erve en Ralph Wisbrun.

De Nederlandse sportmarketingbureauwereld (3 x woordwaarde) is een nieuw bureau rijker. Teun Verheij en Tim Nome starten samen met het reeds bestaande SportVibes het bureau Track Record. Het nieuwe bureau focust zich op commerciële groei van merken en rechthoudende organisaties over de as van proposities, digital branding, data, technologie en 1-op-1 contact met fans. Teun Verheij en Tim Nome vormen de directie en zijn mede-eigenaar van het nieuwe bureau. Track Record kent meteen een vliegende start met werk voor Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix, Le Champion, KNHB en Beat Cycling Club.

Teun Verheij: ‘Met onze ervaring binnen sport en entertainment weten we wat de waarde is van fans voor merken en organisaties. We zien dat het relevanter is dan ooit om waardevolle, conversie gedreven proposities te ontwikkelen. Met de fanbase als basis en de mogelijkheid om continu 1-op-1 in contact te staan met de fan gaan we van experience naar service en conversie. Zo wordt er meer commerciële waarde gecreëerd voor de organisatie zelf en haar partners. De focus is ‘Return on Fans’; meer uit iedere fan halen.’
Tim Nome: ‘De meeste merken of rechthoudende organisaties hebben met proposities en een fanbase al gebouwd aan hun trackrecord, maar er is wat ons betreft nog een wereld te winnen als het gaat om waardecreatie en conversie. Wij willen het volledige commerciële potentieel van onze klanten en hun fanbase ontsluiten met de kracht van strategie, creatie en technologie.’

Angelique Schreuders is de nieuwe voorzitter van de Amma Commissie van VIA Nederland per 1 juli. Zij volgt Tessa van der Starre op. De afgelopen jaren was Schreuders al actief binnen de Amma jury.
Schrueders: ‘De Amma Awards staan voor kwaliteit en vernieuwing in onze industrie. Ik kijk er enorm naar uit om een grotere rol te spelen bij de komende Amma-edities en samen te werken met enthousiaste en gepassioneerde vakgenoten.’
De toekomst van de Amma Awards is volgens Schreuders veelbelovend. ‘De inzendingen weerspiegelen steevast de grote ontwikkelingen in onze industrie, zoals het gebruik van data, AI en retail media. Door ruimte te creëren voor vernieuwende toepassingen blijven de Amma Awards relevant. Dit zien we ook terug in de waardering van de afgelopen editie. Ik streef ernaar dat we de awards inclusiever kunnen maken en een breder scala aan specialisten kunnen inspireren en waarderen.’


Tessa van der Starre en Angelique Schreuders.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken