Nieuwe merkcampagne Nationale-Nederlanden over verandering
- Bureaus
- 8 apr 2022 @ 11:20
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 apr 2022 @ 11:20
- Sjaak Hoogkamer
Nationale-Nederlanden komt maandag 11 april met een nieuwe merkcampagne waarin het bedrijf zich profileert ‘als de onvoorwaardelijke supporter die mensen aanmoedigt om alle veranderingen in het leven vol vertrouwen aan te gaan.’
In deze eerste campagne, binnen een vernieuwde positionering van het merk, besluit een jong meisje haar loszittende melktand zelf het laatste zetje te geven. De boodschap is volgens NN ondubbelzinnig: ‘Voor welke verandering je ook staat, onze support heb je. Dus kom maar op met het leven.’ Een campagne volgens NN ‘die over kansen en mogelijkheden gaat in plaats van over risico’s, juist ook op momenten dat er in je leven iets verandert.’
‘Verandering is de enige constante in het leven’ vertelt Mariëlle Krouwel, director of Global Branding NN Group. ‘Sommige veranderingen initiëren mensen zelf, maar bij Nationale-Nederlanden zien we dat er ook belangrijke zaken in het leven zijn die je overkomen. Soms met grote impact en financiële consequenties.
Nationale-Nederlanden pakt de rol van supporter en moedigt heel Nederland aan om in beweging te komen.
Met onze verzekeringen, pensioenen en bankzaken én inspirerende maatschappelijke initiatieven geven wij mensen de support om vol vertrouwen veranderingen in hun leven aan te gaan.’
De vernieuwde positionering van het merk en bijbehorende merkcampagne is tot stand gekomen in samenwerking met het nieuwe bureau van Nationale-Nederlanden: dentsuACHTUNG!.
Nine de Knecht, Head of Strategy dentsuACHTUNG!: ‘In de eerste campagne zien we hoe een meisje een verandering in haar leven vol vertrouwen aan gaat. Ze besluit niet te wachten tot haar melktand er uit zichzelf uit valt, maar om ‘m zelf een laatste zetje te geven. Het is een metafoor voor hoe je naar het leven kunt kijken.’
Rond de zomer krijgt de campagne een vervolg. Daarin zal opnieuw een verandering en de support van Nationale-Nederlanden centraal staan.
Credits
Opdrachtgever: Nationale-Nederlanden
Strategie & Concept & Productie: dentsuACHTUNG!
Regisseur: Marit Weerheijm
Productiemaatschappij: Cake Film & Photography
Media: Mindshare, Storm Digital
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024
- Kaliber ontwikkelt nieuwe... 11-11-2024