Dierenacademie nieuwe campagne museum Volkenkunde
- 28 jun 2022 @ 09:26
- Ryan Baij
Museum Volkenkunde in Leiden heeft een nieuwe tentoonstelling: DierenAcademie. Hierin staat de mens-dierrelatie centraal en leren bezoekers om vanuit andere perspectieven naar de wereld, de mens en zichzelf te kijken.
De dieren zijn op deze academie de leraren, de bezoekers zijn de leerlingen. Het is de promotiecampagne van de nieuwe tentoonstelling te ontwikkelen. In levensgrote printuitingen met dierenpoppen, een stop-motion video voor social media en een instafilter voor (huis)dieren; waarmee families de voorpret al kunnen beleven door hun eigen huisdier tot dierendocent om te toveren, compleet met klaslokaal.
De fysieke campagne ging van start met allemaal dierlijke standbeelden in het centrum van Leiden voor één dag omgetoverd tot de dierendocenten van de DierenAcademie. Zij kregen de kleren van de docenten aan, wat ontzettend positief werd ontvangen door voorbijgangers.
Pim Burgers, Brandmanager Museum Volkenkunde: ‘Wat als je meester een olifant was? Of je juf een kraanvogel? Twaalf dieren hebben bij ons hun eigen lokaal, ingericht met voorwerpen en verhalen van mensen die met het dier samenleven. De docenten leren bezoekers om door de ogen van de dieren naar de wereld te kijken. De les: mensen, zorg dat we samen in leven blijven op deze planeet. Zonder ons redden jullie het niet. Deze serieuze les wordt op een positieve, interactieve manier uitgelegd met in elk lokaal een spel, opdracht of activiteit.’
Daniel van Breda, co-owner KAPOOOW, het recamlebureau achter de campagne: ‘Museum Volkenkunde staat, als een van de oudste volkenkundige musea ter wereld, midden in de actualiteit. De opdracht was het familievriendelijke museum landelijk op de kaart te zetten en een campagne te bedenken waardoor families naar de DierenAcademie willen komen. Het meest belangrijke onderdeel binnen de communicatie is uiteraard de dierlijke docent. Alle campagne-uitingen zijn met de “echte” miniatuurdieren en objecten vormgegeven. We hebben alles zelf in huis gemaakt; van de fysieke docentenpoppen (olifant, mestkever en condor) tot de digital Instagramfilter. Door realistische elementen uit het campagnebeeld van de DierenAcademie tot leven te laten komen in de animatie en poster, bereiken we zowel ouders als kinderen.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Gouden Zaag 2024 van start07-11-2024
- Campagne SheDecides: Haar keuze,... 07-11-2024
- “Bij HLO branding agency geloven we... 07-11-2024
- Onze Kapel herpositioneert zich als... 07-11-2024
- Zwijsen experimenteert op kinderen... 06-11-2024
- Women Inc. wil met “Bloed, Zweet en... 06-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing