Bredase campagne tegen geweld
- Bureaus
- 19 okt 2022 @ 11:46
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 okt 2022 @ 11:46
- Sjaak Hoogkamer
Voor de gemeente Breda ontwikkelde Fightclub een campagne die aandacht vraagt voor het afkeuren van geweld.
Met #bredategengeweld worden beelden getoond van bekende en onbekende Bredanaars die een kruis maken met hun armen om duidelijk te maken dat ze tegen iedere vorm van geweld zijn.
De ‘Breda tegen geweld’ campagne is een vervolg op de campagne uit 2021, speciaal gericht op jongeren in Breda. De campagne gaat van start tijdens de week van de veiligheid en bestaat uit 4 flights. In de komende maanden wordt ‘Breda tegen geweld’ uitgerold in deelcampagnes: tegen steekwapenbezit, cybercriminaliteit, straatintimidatie en onveilig sporten.
Het kruis dat wordt gemaakt staat symbool voor wat Breda verenigt en samenbrengt: de drie kruizen uit het logo van de stad. Van DJ Hardwell en carnavalsartiest Peter Selie (in het dagelijks leven biologieleraar) tot wijkagenten, jeugdboa’s en dé Bredase Tattoo artist; alle Bredanaars maken een kruis als signaal van afkeuring.
Voor deze campagne ontwikkelde Fightclub (i.s.m. Falsum) diverse online video’s en social posts. Ook de outdoor campagne, PR en landingspage werden verzorgd door Fightclub in nauwe samenwerking met de gemeente Breda.
Credits:
Klant: Gemeente Breda
Verantwoordelijk bij klant: Brigitte van Andel, Alicia van der Kraan
Bureau: Fightclub
Account: Bram Verbogt, Doreen Lammerse-Bonté
Creatie: Koen Geers, Hans van Mook, Maarten van Hooft
Design: Renske Borst, Paul van Oosterhout
Digital/Strategie: Menno Broeders
Account: Bram Verbogt, Doreen Lammerse-Bonté
Productiemaatschappij: Falsum Film Production
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De Superbowl-commercial top 5 volgens NYT
- Crocodile Agency aan de slag voor Pladis
- Fairphone: nieuwe merkidentiteit en internationale campagne
- Roorda wordt strategisch campagnebureau voor UWV
- Theun Eijkemans volgt Willem-Albert Bol op als CEO
- Europese introductiecampagne Mitsubishi Outlander PHEV Life Is...
Laatste Nieuws
- IPG Mediabrands lanceert Mediabrands... 20-02-2025
- Salsa Shop leidt de... 20-02-2025
- Porsche en Dentsu Creative... 19-02-2025
- Rien van Beemen (Mediahuis):... 19-02-2025
- Toyota helpt bij heimwee19-02-2025
- Motilayo Williams over haar... 18-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day