AI en Tech Expert Mieke De Ketelaere boardmember bij Springbok

AI en Tech Expert Mieke De Ketelaere boardmember bij Springbok
  • Bureaus
  • 15 feb 2023 @ 06:59
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaMarketing

Deze maand is Mieke De Ketelaere gestart als nieuwste board member bij Springbok, het brandtech agency voor een duurzame toekomst. Als bestuurder zal ze Springbok bijstaan om 'met creativiteit en technologie een positieve bijdrage te leveren aan merken, mensen en maatschappij.'

'Springbok verwacht dat Duurzame AI, of AI inzetten rekening houden met de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen, disruptief zal zijn in reclame en marketing en De Ketelaere zal helpen om een voortrekkersrol te spelen', aldus het bureau.

Mieke De Ketelaere (adjunct-professor aan de Vlerick Business School en auteur van onder meer Wanted: Human AI Translators) is een autoriteit op het gebied van AI en geen onbekende voor Springbok. Met haar eerdere ervaring in data- en marketingautomatisering bij SAS en Selligent is ze al jaren een van de koplopers en adviseur in het netwerk. Ze focust zich op de balans tussen people, planet en profit binnen digitalisering. 'Daarom werk ik graag met jonge mensen”, legt De Ketelaere uit. “Deze generatie is veel meer bezig met duurzaamheid en de ethische aspecten van technologie. Dat zie je ook bij Springbok. Dat AI een steeds grotere rol gaat spelen mag duidelijk zijn, maar dat betekent niet dat mensen overbodig worden. Integendeel. Menselijke vaardigheden zoals empathie en inlevingsvermogen zijn juist essentieel in de toekomst. Springbok is daar heel goed in. Ze kijken op een constructieve manier naar technologie door zich af te vragen wat voor impact het gaat hebben op mensen en de maatschappij. De combinatie van technische kennis en empathie levert veel meer op dan de som van zijn delen.'

Bij Springbok werken ruim 400 mensen op het snijvlak van purpose, data en creativiteit.
Inge Ligthart, CSO en partner Springbok Groep vertelt: 'Duurzame AI is inherent aan creativiteit en technologie. Samen met purpose is dat precies hetgeen waarop Springbok opereert met dawn en ook recent overgenomen Duke & Grace en Make Sense. Met de toevoeging van Mieke De Ketelaere hebben we een expert aan boord die ons verder kan helpen bij het bepalen van de koers van de Springbok Groep. Zo kunnen we onze klanten nog beter helpen om de samenleving op een vernieuwende manier te benaderen.'

Kim Verhaeghen, oprichter van Springbok vult aan: 'In het kader van onze internationale groeiambities vinden we het belangrijk om ons te omringen met ervaren adviseurs die het verschil maken. We zijn trots dat Mieke zich als gerenommeerd tech-expert mee aansluit. Ze heeft bovendien het hart op de juiste plaats als het gaat om ethics en business as a force for good, waardoor ze erg goed past bij de missie van Springbok. We werken aan het opleiden van een nieuwe generatie mensen die AI juist leert inzetten met positieve gevolgen voor mens en maatschappij.'
(PvWK)

Over Mieke De Ketelaere
'Mieke De Ketelaere is één van de frontrunners en autoriteit op het gebied van AI en digitalisering. Met meer dan 25 jaar ervaring is De Ketelaere onder meer Adjunct Professor, Strategisch adviseur, auteur en coach. Als keynote speaker spreekt ze over de potentie en risico's’ van analytics, data, AI en de balans tussen people, planet en profit in digitalisering. De Ketelaere schreef verschillende boeken, waarvan de meest recente is getiteld ‘Wanted: Human-AI Translators’. Ze is runner-up IT Person of the Year 2022.'
(bron: Springbok)

Over Springbok
'Springbok is een internationale branding en tech agency dat marketing voor merken uit de 21ste eeuw opnieuw uitvindt. Het snelgroeiende agency gelooft dat merken de kracht hebben om hun bedrijf en de samenleving positief vorm te geven. Met 400 mensen slaat de organisatie bruggen tussen merkstrategie, creativiteit, data en technologie voor een groeiend aantal nationale en internationale merken zoals Ethias, Triodos Bank, Bridgestone, Jumbo, Harman, Stepstone, Renault en Greenpeace. Meer info hier: springbokagency.com.'
(bron: Springbok)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken