Nieuw bureau UGC Society gebruikt 'menselijke verhalen'

Nieuw bureau UGC Society gebruikt 'menselijke verhalen'
  • Bureaus
  • 10 okt 2023 @ 08:53
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Buro Bagsy-eigenaren Yuyan Vuurmans en Vera van Veen hebben UGC Society opgericht, een nieuw social media bureau dat zich volledig richt op User-Generated Content (UGC).

UGC Society treedt op als een strategische partner die merken verbindt met hun doelgroep door middel van inclusieve en creatieve verhalen op social media. Het nieuwe bureau richt de focus op verhalen, gecreëerd door de doelgroep zelf. Anders dan bij influencer marketing, draait UGC om content die door gebruikers wordt gegenereerd en vervolgens via de kanalen van het merk wordt gedeeld. UGC Society is gespecialiseerd in het combineren van UGC-advertenties met organische UGC.

UGC heeft een aanzienlijke invloed op het gedrag van consumenten. Uit onderzoek blijkt dat 92% van de consumenten UGC meer vertrouwt dan traditionele advertenties. Bovendien krijgt content gecreëerd door een diverse groep creators 28% meer geloofwaardigheid en waardering.

Vera van Veen, mede-oprichter van UGC Society, zegt: ‘Wij geloven dat iedereen het potentieel heeft om een creator te zijn en een verhaal heeft dat het waard is om te vertellen. Met UGC Society willen we diverse stemmen en perspectieven die anders wellicht ongehoord zouden blijven een podium geven en verbinden met merken die streven naar authenticiteit en herkenning.’

Yuyan Vuurmans, mede-oprichter van UGC Society, voegt toe: ‘De huidige generatie wil content zien die past bij de rest van hun tijdlijn. Wij staan in de startblokken om herkenbare, grappige en mooie content te maken die het waard is om te liken. In een wereld waarin Gen Z moeiteloos de grens tussen advertenties en authentieke content herkent, staat UGC Society voor het doorbreken van de gevestigde orde. We zijn vastbesloten een verandering teweeg te brengen in de manier waarop merken en jonge consumenten met elkaar omgaan.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken