Nieuwe stichting Reframe gelanceerd
- Bureaus
- 13 nov 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - NieuwsmediaMVOPolitiek
- 13 nov 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Stichting Reframe istelt ich voor. De club is ontstaan vanuit 'Dutch Marketing Diversity' - een initiatief van de ADCN, Via en (voorheen) MWG. Reframe streeft ernaar om door 'DEI transformatie' in de Nederlandse marketing industrie te versnellen bij te dragen aan een inclusievere samenleving.
Reclame reflecteert en beïnvloedt de maatschappij die continu in beweging is. Het is noodzakelijk dat de industrie blijft reflecteren of organisaties zoals we die vormen, als ook het creatieve werk dat we maken de maatschappij op de juiste wijze weerspiegelt, stelt Reframe. 'Een inclusieve en intersectionele cultuur begint daarbij bij het losbreken van gedateerde werkvormen en het aannemen van nieuwe vormen van denken. Reframe your approach.'
Reframe is een initiatief dat wordt gedragen door acht bestuursleden. Bestuursleden die afkomstig zijn vanuit de verschillende hoeken van het marcomvak. Deze bestuursleden zijn: Ahmed Ait Moha, Anna Maria Vujinovic, Baba Touré, Dinesh Sonak, Jamal Jama, Nicole van der Burgh, Niem Tewarie en Remco Dongor.
Reframe zegt de transformatie te willen versnellen door projecten op te starten met bestaande (branche) organisaties. Hierbij staat het creëren van verbindingen centraal: tussen de organisaties alsook met de community van DEI experts rondom Reframe. De stichting kondigt aan te gaan werken aan de hand van vier pijlers:
- Research,
- Talent,
- The Work, en
- Education.
'Hierbij is het doel altijd dat de nieuwe initiatieven onderdeel worden van de bestaande organisaties en structuren in ons vak. We geloven er bij Reframe in dat we als industrie rondom dit thema meermoeten samenwerken. Alleen dan leren we van elkaars perspectieven en ervaringen en werken we op een duurzame manier aan een inclusievere industrie, inclusiever werk en hopelijk ook een inclusievere samenleving', aldus Baba Touré, voorzitter van Reframe.
Reframe organiseerde op 9 november 2023 de eerste Reframe dag waarbij in samenwerking met de Via, BVA, Stichting Studiezalen, Dutch Digital Design, Plus Plus One, Data & Insights Network, ADCN en Ra*w werd gekeken naar het opzetten en integreren van initiatieven vanuit een gezamenlijk belang en agenda.
Dit jaar lanceert Reframe ook een contentreeks onder de pijler ‘The Work’. In lijn met de kernbelofte van Reframe, wordt er creatief werk belicht dat volgens de stichting bijdraagt aan representatie, equality & equity. 'Hierbij wordt gekeken naar de authenticiteit van het verhaal en het doorbreken van stereotypes', aldus Touré.
Naast deze eerste initiatieven heeft Reframe ook partnerships met Springbok, Unilever en Ad Alliance in de steigers staan. De twee laatstgenoemde zijn tevens sponsorpartners van Reframe. De Engelse afkorting DEI staat -voor wie het nog niet wist- voor Diversity, Equity and Inclusive culture(s). Verbinding en inclusiviteit staat ook centraal in het interview met Nathalie Lam (Philips) dat MarketingTribune deze week publiceert. MT18/'23 is in zijn geheel aan het actuele thema 'Verbinding' gewijd. Eerder deed Kantar dit onderzoek naar de thematiek waarover Reframe zich buigt.
(PvWK)
Foto boven: de 'Board' van Reframe
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Plus Plus One
- Data & Insights Network
- Springbok
- Unilever en Ad Alliance
- Hammerfest
- Dutch Digital Design
- equality & equity
- partnerships
- voorzitter
- Baba Touré
- ADCN
- MWG
- Reframe
- BVA
- DEI
- RA*W
- Stichting Studiezalen
- DMD
- VIA
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hotel AZC als toonbeeld van echte opvang
- Esprix: Menheere nieuwe eindjuryvoorzitter en Van de Ridder in...
- Dentsu Creative geeft Alexa Nederlandse nuance en humor
- Kerstcampagne Montblanc over de kracht van verbeelding
- Likeability-onderzoek Dentsu naar retail-kerstcommercials
- Kerst 2024: Deutsche Telekom, omdat ie zo mooi is
Laatste Nieuws
- [interview] ADCN herontdekt kracht... 20-12-2024
- John Meulemans partner bij Hibou... 19-12-2024
- Abovo Maxlead neemt DASE Analytics... 19-12-2024
- Retailmediarevolutie: De hype voorbij19-12-2024
- Stunt: tien jaar gratis wonen in... 18-12-2024
- LinkedIn als groeiplatform voor... 18-12-2024