Kruidvat stimuleert klanten een stapje duurzamer te doen

Kruidvat stimuleert klanten een stapje duurzamer te doen
  • Bureaus
  • 22 jul 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MVOWinkelenMarketing

Kruidvat introduceert deze week een gloednieuwe campagne: Een stapje duurzamer, doe er je voordeel mee. Boodschap: 'Bij verduurzamen denken we vaak aan grote aanpassingen, maar ook de kleine stapjes maken bij elkaar opgeteld een groot verschil.'

In deze nieuwe campagne legt Kruidvat de focus op producten die consumenten helpen hun huishouden stap voor stap verder te verduurzamen, van badkamer tot keuken en het toilet.

De campagne sluit aan bij de ambitie van Kruidvat om klanten niet alleen groot voordeel te bieden, maar hen ook een stapje te laten zetten in de richting van een duurzamere wereld. Het assortiment varieert van producten met biologische ingrediënten tot verpakkingen met gerecycled materiaal.

'We weten dat klanten wel een stapje duurzamer willen, maar vaak niet weten waar ze moeten beginnen of ze hebben er niet voldoende geld voor." Met deze campagne laten we onze klanten zien dat het met Kruidvat eenvoudig én voordelig is om een stapje duurzamer te doen', zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat. 'In de bijbehorende tv-commercial en social video’s laten Lies en haar kinderen zien dat ze ook met duurzaamheid bezig zijn. Op hun eigen slimme en grappige manier maken ze hun huishouden een stapje duurzamer', vervolgt Smith.

'In de eerste duurzaamheidscampagne zagen we hoe de kinderen van Lies hun moeder leerden om een stapje duurzamer te doen aan de hand van hun werkstuk over duurzaamheid. Onder het mom van recyclen speelt hetzelfde werkstuk opnieuw een rol in deze vervolgcampagne, en doet Lies hier heel slim haar voordeel mee,' zegt Wouter Voges, creative director bij DDB Amsterdam.

De nieuwe campagne is naast de tv-commercial en social video’s doorvertaald in POS in de winkels, huis-aan-huis folders en op de site kruidvat.nl/stapjeduurzamer wordt uitleg gegeven over de campagne en uitgelichte producten.
(PvWK)

credits
opdrachtgever: Kruidvat
reclamebureau: DDB Amsterdam & DDB Retail
productiehuis: Annomann
offline edit: Marc Bechtold          
online/grading: Crabsalad
geluid: Earforce
media: EssenceMediacom
PR: Ace | Glasnost

Over Kruidvat
'Kruidvat telt ruim 1.250 winkels in Nederland en België is met zo'n 25.000 medewerkers marktleider in de health- & beautymarkt. Kruidvat wil gezond, mooi en goed voelen voor iedereen bereikbaar maken. Onder haar motto ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ biedt de drogisterijketen een ruime keuze uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod health-, beauty-, en babyartikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment producten.'
(bron: Glasnost)

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken