Aldi kiest voor Joe Public Amsterdam

- Bureaus
- 12 jan 2024 @ 15:33
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 jan 2024 @ 15:33
- Michiel van Zaane
Na een pitch waarvoor meerdere bureaus werden uitgenodigd heeft Aldi gekozen voor Joe Public Amsterdam. Joe Public werkt hiervoor samen met een afvaardiging van Springbok.
De scope van de opdracht is breed: van ontwikkeling van de merkstrategie tot campagneproductie en contentcreatie. Voorheen maakte Aldi voor de omnichannel marketingcommunicatie gebruik van drie bureaus. Door nu alles in handen van één bureau te leggen wil Aldi efficiënter werken.
Joe Public Amsterdam gaat het account doen met een speciaal hiervoor samengesteld team dat voor een deel bestaat uit een afvaardiging van digitale experts van partnerbureau Springbok die zullen meewerken in het team van Joe Public.
Antoine Houtsma (Founder / Managing Director) van Joe Public Amsterdam over deze gewonnen pitch: ‘We zijn uiteraard heel blij met deze grote nieuwe klant. Dat komt door een paar dingen. Eén: de mensen van Aldi zijn echt superleuk. Wat een fijn team om mee samen te werken! Twee: met de eerdere aansluiting van Joe Public bij Springbok was het de bedoeling om voor grote adverteerders te gaan werken en door alle lagen van communicatie heen aan merken te kunnen bouwen. Precies wat Aldi nu zoekt. En drie: net als Joe Public is Aldi ook altijd op zoek naar hoe dingen efficiënter kunnen. Toen ze in eerste instantie aanklopten leek het zelfs ons iets te ambitieus wat zij wilden. Maar het bleef knagen. En uiteindelijk hebben we een aantal slimme dingen bedacht waardoor we de grenzen nog iets verder gaan oprekken in hoe je zaken efficiënter aan kunt vliegen.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De Superbowl-commercial top 5 volgens NYT
- Crocodile Agency aan de slag voor Pladis
- Fairphone: nieuwe merkidentiteit en internationale campagne
- Roorda wordt strategisch campagnebureau voor UWV
- Theun Eijkemans volgt Willem-Albert Bol op als CEO
- Europese introductiecampagne Mitsubishi Outlander PHEV Life Is...
Laatste Nieuws
- IPG Mediabrands lanceert Mediabrands... 20-02-2025
- Salsa Shop leidt de... 20-02-2025
- Porsche en Dentsu Creative... 19-02-2025
- Rien van Beemen (Mediahuis):... 19-02-2025
- Toyota helpt bij heimwee19-02-2025
- Motilayo Williams over haar... 18-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day