De marketingtransfers van week 24, 2024

De marketingtransfers van week 24, 2024
  • Bureaus
  • 14 jun 2024 @ 10:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Ingeklemd tussen hoogtepunten (de geweldige prestaties van Nederland op het EK Atletiek, de start van het EK Voetbal op 14 juni en als primus inter pares de Nima Marketing Day) houdt MarketingTribune de ogen op de bal en ook op de transfermarkt. Ondanks de enorme hoeveelheid verschuivingen behouden we het overzicht.

BvA, het netwerk van merkleiders, presenteerde haar (voorgenomen) nieuwe bestuurslid Els Dijkhuizen, marketing director bij Heineken Nederland, tijdens het jaarlijkse BvA CMO-diner. Of er een extra biertje op werd gedronken is niet bekend.
Dijkhuizen is als marketingdirecteur van Heineken Nederland verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van de merken die Heineken actief ondersteunt, waaronder Heineken, Amstel, Affligem, Texels en Desperados. Dijkhuizen heeft meer dan 25 jaar brede commerciële marketing- en saleservaring.
'Net als BvA houd ik ervan om het marketingvak verder te ontwikkelen in professionaliteit en effectiviteit', aldus Els Dijkhuizen. Creativiteit is daarbij een key driver om de status quo te veranderen en om groei te realiseren. Heel trots ben ik om daarom vanaf nu plaats te nemen in het BvA-bestuur. Dit is een vereniging die ervoor zorgt dat we ons verder ontwikkelen en professionaliseren en iedereen scherp houdt op de laatste ontwikkelingen. Het bijbehorende netwerk daagt adverteerders uit en verbindt ze. Een winnende combinatie!'


Els Dijkhuizen.

Coca-Cola Europacific Partners Nederland (een aardige mondvol, net als de frisdrank) heeft Martijn van Weele aangesteld als de nieuwe Director Commercial Development. Van Weele is sinds bij CCEP werkt, heeft volgens het persbericht een sleutelrol gespeeld in diverse commerciële teams en was onder meer verantwoordelijk voor de groei van Trade Channels zoals fast casual en leisure. Hij heeft bijgedragen aan de merkwaarde van Fuze Tea en Coca-Cola op festivals en werkte aan de uitbreiding naar nieuwe markten zoals Alcohol Ready To Drink en Monster Energy.Omdat je nooit uitgeleerd bent volgt Van Weele momenteel een studie aan de Rotterdam School of Management voor Digitale Transformatie.


Martijn van Weele.

 PR Bureau Coopr gaat per 1 oktober 2024 op in Brand Potential en wordt een full service brand agency binnen het Candid platform. Jos Govaart, mede-oprichter van Coopr wordt Managing Director van Brand Potential Benelux. Hij vormt samen met Guillaume Furminger, Executive Creative Director, het leadershipteam van de Beneluxdivisie van Brand Potential,
De reden achter deze strategische zet is gebaseerd op uitgebreid onderzoek dat stelt dat klanten de voorkeur geven aan samenwerking met minder bureaus en het verminderen van complexiteit. Dit is geheel in lijn met de strategie van het moederbedrijf, Candid.


Jos Govaart en Guillaume Furminger (of omgekeerd)

Productiehuis Czar Amsterdam introduceert een nieuw label en talentontwikkelingsprogramma: Czar Disko. Het nieuwe label heeft volgens het persbericht 'oplossingen voor een breed scala aan projecten en creëert tegelijkertijd ruimte waar nieuw en opkomend talent zich kan ontplooien'. Of, volgens Junior Producer Marjolijn Bertens van Czar ZAR Disko: 'Wij geloven dat voor elk probleem dat zich kan voordoen tijdens de productie, er altijd een creatieve oplossing is. Door af te stappen van de standaard (productie) regels willen we daar samen met onze klanten naar op zoek. Het is een uitdaging, maar dat is de helft van het plezier als het gaat om het maken van iets origineels.'


In ouderwetsch zwart-wit: Marjolijn Bertens, Karlijn Paardekooper (Executive Producer/Managing Partner bij CZAR), Samina Lindblad, Laura Nederveen, Joosje Hoekstra, Àmber van de Ven.

Digitaal bureau Dept promoveert Joanna Trippett tot Executive Vice President (EVP) van EMEA, met als taak de groei van de marketing- en technologiediensten in de regio te bevorderen. Trippet gaat een team van meer dan 2.000 specialisten leiden.
In de nieuwe rol geeft Trippett leiding aan het bredere EMEA-leiderschapsteam, dat bestaat uit Simon Walsh (Experience & Engineering), Willem Blom (Creative & Media), Marjan Smit (People), Julie Luu (Finance) en Tim van Vliet (Operations). Rapporterend aan de wereldwijde CEO Dimi Albers, neemt Joanna de leiding over het versterken van de visie en prestaties van Dept op het gebied van technologie en marketingdiensten in de regio.


Joanna Trippet.

Hearst Netherlands heeft Bram Mullink tot Portfolio Director benoemd. Hij wordt ook hoofdredacteur van National Geographic, naast zijn bestaande hoofdredacteurschap van Quest. Ook wordt hij (nog meer? Hij hoeft zich niet te vervelen…) als Portfolio Director verantwoordelijk voor het travel cluster, met daarin onder andere Holland Herald en Flying Dutchman. Mullink vervangt Robbert Vermue als hoofdredacteur van National Geographic, die de afgelopen drie jaar deze functie heeft vervuld. Vermue blijft als managing editor verbonden aan National Geographic.


Bram Mullink.

Marketing measurement specialist Objective Platform heeft Melle Staelenberg als de nieuwe Chief Executive Officer aangenomen per 1 juni. Daarmee is het directieteam compleet. Naast Staelenberg bestaat de directie uit Charlotte Vanfraechem, Chief Commercial Officer (CCO) en Elbert Fliek, Chief Technology Officer (CTO). Objective Platform is een SaaS-platform dat het voor bedrijven makkelijker maaktom hun omnichannel media investeringen te meten en te optimaliseren.
Staelenberg brengt meer dan 20 jaar internationale ervaring in marketing en MarTech mee, met leidinggevende marketing- en salesfuncties bij marketingbureaus, SaaS-providers en retailers in Europa, Noord-Amerika en APAC. 'Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in het vinden van de juiste balans tussen impactvolle merkcampagnes en tactische lower-funnel activaties. De SaaS-oplossing van Objective Platform is baanbrekend voor merken en adverteerders en laat de echte, incrementele, impact zien van alle marketingactiviteiten, zowel online als offline. Het inzichtelijk maken van merkwaarde en de mogelijkheden van het platform om efficiënte mediaplanning daadwerkelijk te sturen, geeft marketeers volledige controle over het intern onderhandelen over hun budgetten' volgens de kersverse CEO.


V.l.n.r.: Charlotte Vanfraechem, Melle Staelenberg en Elbert Fliek.

Onno Seelen wordt per 1 september 2024 Chief Commercial Officer bij de Omnicom Media Group. Hij komt daarmee in het huidige directie team van Omnicom Media Group, momenteel gevormd door Patrick Molleman (CEO) en Michel van Mil (CFO). Seelen komt van IPG Mediabrands waar hij de Nederlandse tak van Magna Global heeft opgezet. Daarna trad hij toe tot de Nederlandse directie van IPG Mediabrands, eerst in de functie van CCO en later als COO.
Onno Seelen: ‘Voor mij persoonlijk zijn er twee redenen om deze stap te zetten. Enerzijds de persoonlijke klik met zowel Patrick als Michel en anderzijds de enorme ambitie en potentie die ik heb mogen ontdekken binnen de organisatie. Mooi om te zien hoeveel drive en enthousiasme hier heerst. Ik kijk er naar uit om samen met het hele team de volgende stap te gaan zetten.’


Onno Seelen.

Outdoorkledingmerk Patagonia heeft Stephan Hagenbusch aangesteld als marketplace director EMEA. Als purpose-driven buitensportveteraan met bijna 20 jaar ervaring in de branche gaat Hagenbusch leidinggeven aan het marketplace-team in EMEA (Europe Middle East & Africa). Vanuit deze rol houdt hij toezicht op alle groothandel-, e-commerce- en retailactiviteiten van Patagonia, evenals ondersteunende acties die bijdragen aan de betrokkenheid van klanten en communities.
Hagenbusch: ‘Hoewel Patagonia staat voor technische producten van hoge kwaliteit, reikt de reputatie veel verder dan alleen de outdoorcommunities. Patagonia's cultuur, waarden en toewijding voor een andere manier van zakendoen spreken mij heel erg aan. Als iemand die z’n hele leven in de bergen heeft doorgebracht heb ik de klimaateffecten die in heel Europa worden ondervonden van dichtbij gezien, van smeltende gletsjers tot sneeuwsterfte. Ik kijk er daarom naar uit om bij te dragen aan het doel van Patagonia: we’re in business to save our home planet.’


Stephan Hagenbusch.

Community first-bureau Unlike (what’s in a name?) heeft twee nieuwe medewerkers aangenomen. Robin Nieuwkerk komt van SoMention en treedt toe als Creative Lead. ‘Ik geloof sterk in de kracht van de community first benadering van Unlike’ volgens Nieuwkerk. ‘Unlike heeft binnen relatief korte tijd een indrukwekkende positie weten te veroveren en dat verbaast mij eerlijk gezegd niet. Het is een combinatie van een makersmentaliteit en een diepgewortelde passie voor social media. Geen trend of ontwikkeling blijft hier onbesproken.’
Jesse Hajo de Jongh treedt aan als nieuwe Social & Advertising Strateeg. Met zijn ervaring en expertise, opgedaan bij Mediaplus en &.agency op het gebied van influencer marketing, advertising en social media, brengt hij waardevolle kennis naar het team.
De Jongh: ‘Influencer marketing en social media zijn niet langer slechts trends, maar essentiële pijlers voor merken om zich te profileren. Met de groeiende populariteit van platformen zoals TikTok, en de nieuwe mogelijkheden en uitdagingen die dit met zich meebrengt, is het een enerverende tijd om bij Unlike aan de slag te gaan en innovatieve strategieën te ontwikkelen die onze klanten helpen om op te vallen.’


Robin Nieuwkerk en Jesse Hajo de Jongh.

Van Hulzen Communicatie heeft haar team uitgebreid met drie nieuwe collega’s. Demi Zoet is als communicatieadviseur gestart. Ze gaat aan de slag met de brede vraagstukken van klanten en voorziet hen van professioneel, strategisch advies.
Grafisch vormgever Bradley van Beek zet zijn conceptuele skills in om de boodschappen van klanten in een pakkend, passend jasje te gieten.
Daan Lameijer creëert als tekstschrijver aantrekkelijke, tekstuele content om klanten met woorden en zinnen vooruit te helpen.
Met de komst van de drie nieuwe werknemers groeit het team van Van Hulzen Communicatie naar in totaal 20 personen.


V.l.n.r. Demi Zoet, Daan Lameijer en Bradley van Beek.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken