Odido zet team áchter topsporters in de schijnwerpers

Odido zet team áchter topsporters in de schijnwerpers
  • Bureaus
  • 19 jul 2024 @ 11:48
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Odido lanceert haar nieuwe campagne rondom de Olympische en Paralympische Spelen: ‘Elke stap naar voren begint bij de mensen achter je’. De campagne benadrukt de essentiële rol van het team achter de sporter.

Odido is sinds 2023 trotse partner van TeamNL en wil de belangrijke rol van het team achter de sporter erkennen en waarderen. De campagne, die samen met TBWA\Neboko is ontwikkeld, is dan ook een ode aan de stille krachten die bijdragen aan elke topprestatie en laat zien dat elke stap die een sporter naar voren zet, begint bij het netwerk van support achter ze.

In een serie films staan ambassadeurs zoals hardloopster Sifan Hassan en verspringer Joël de Jong centraal die een ode brengen aan het team achter zich, in aanloop naar de Olympische en Paralympische Spelen.

Leo Hensen, CMO Odido Nederland: ‘Bij Odido kijken we niet alleen naar de fantastische prestaties, maar ook naar de menselijke kant van sport. De support van familie, vrienden en fans zien we als een onderdeel van de prestatie. Als provider heeft een Odido daarbij een verbindende rol en daar zijn we best een beetje trots op.’

Erik Falke, Executive Creative Director TBWA\Neboko: ‘Elke sporter heeft z’n eigen verhaal hoe ze de top hebben bereikt. Maar allemaal hebben ze de steun van anderen nodig om daar te komen. Daar liggen de mooiste verhalen die we graag een podium wilden geven in deze campagne.’

Teamvlag
Een centraal onderdeel van de campagne is een activatie die fans dichter bij de sporters brengt op het moment dat de overwinning gevierd wordt met de Nederlandse vlag. Via een actieplatform kunnen fans hun naam en persoonlijke supportboodschap achterlaten voor hun favoriete atleet. De namen van de fans worden vervolgens vereeuwigd op de vlag en zichtbaar gemaakt wanneer de atleten de vlag dragen tijdens de huldigingen in het TeamNL Huis. De supportboodschappen komen ook terug in de rest van de campagne, zoals de TVC, DOOH en online video.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken