Axe lanceert campagne met Koen van Heest en Roxy Dekker

Axe lanceert campagne met Koen van Heest en Roxy Dekker
  • Bureaus
  • 6 aug 2024 @ 08:06
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Axe introduceert een nieuwe campagne, 'Smell Finer, Get Closer', om de Fine Fragrance Collection te promoten. De campagne richt zich op Gen Z mannen.

De campagne speelt in op het feit Gen Z geïnteresseerd is in het liefdesleven van influencers. De mogelijke romance tussen zangeres Roxy Dekker en Yotutuber Koen van Heest was dan ook het gesprek van de dag. Na maanden van geruchten en speculaties bevestigden Koen en Roxy onlangs hun relatie, wat leidde tot veel reacties op sociale media. De vraag "Hoe krijgt Koen het telkens voor elkaar?" werd vaak gesteld. Axe greep de kans aan een campagne te lanceren rond “het geheim van Koen”.  Die campagne werd ontwikkeld door Storyboard Agency.

Volgers van Koen konden de afgelopen weken al hints opmerken naar het geheim achter zijn aantrekkingskracht, wat leidde tot veel speculaties in de reacties onder zijn video's. In zijn meest recente TikTok onthulde Koen dat hij niet altijd zo’n vrouwenmagneet is geweest. Wat veranderde er? Volgens Koen ligt het geheim in zijn geur: Axe Black Vanilla, de nieuwste deodorant uit de Fine Fragrance Collection, die doet denken aan luxe parfum.

Timo de Putter, marketing manager van Axe: ‘Met deze campagne willen we laten zien dat onze deodorant de geur heeft van luxe parfum. Door samen te werken met bekende influencer-koppels bouwen we associaties voor het merk met betrekking tot aantrekkingskracht, intimiteit, zelfvertrouwen en onze luxe geuren. Hiermee versterken we de propositie van het merk, maar ook voor AXE Black Vanilla specifiek.’

Credits:
Opdrachtgever: Unilever
Client responsible: Timo de Putter
Bureau: Storyboard Agency
Creatieve directie: Chris Römer
Creatives: Tim Boom, Sterre Kunzler, Sterre Kunzler (Bombers & Lemonade) & Max Stein (Bankzitters Creative)
Project team: Mellijn van Zanen, Danielle van Ginkel
Productie en management: Bombers & Lemonade
Mediabureau: Mindshare


@hutskoen Mijn leven is voor altijd veranderd ❤️ ad #blackvanilla #axefinefragrance ♬ original sound - Koen

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken