Cortina introduceert e-bike die ‘niet te fotograferen is’

Cortina introduceert e-bike die ‘niet te fotograferen is’
  • Bureaus
  • 7 aug 2024 @ 08:27
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De nieuwe campagne van fietsenfabrikant Cortina draait om het verzonnen feit dat Cortina fietsers ongevraagd een stijlicoon zouden zijn en daarom ze constant gefotografeerd worden. Daarom heeft het merk een ‘very, very, very limited edition’ e-bike geïntroduceerd: The No Photo Edition.

In de door Lemon Scented Tea ontwikkelde campagne zien we een Cortina fietser die op de vlucht is voor paparazzi en fans en heftige fotoflitsen. De No Photo Edition biedt uitkomst: de e-bike is wrapped met speciaal reflectiemateriaal. Dit materiaal kaatst de lichtstralen terug naar de bron. Wanneer de fiets gefotografeerd wordt, is enkel het frame zichtbaar en valt de omgeving weg. Zo kan de Cortina fietser weer in alle rust over straat.

In het leven van de doelgroep
The No Photo Edition is te winnen en is daarmee een nieuwe stap in de activatie strategie van Cortina en creative agency Lemon Scented Tea: opvallend aanwezig zijn in de wereld van de 20-30 jaar doelgroep door in te spelen op hun belevingswereld, waar stijl en authenticiteit centraal staan.

The No Photo Edition is de opvolger van de Cortina Reflection Ride, s-werelds eerste en langste passpiegel voor fietsers.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken