TommyTomato groentelunches werkt aan meer naamsbekendheid
- Bureaus
- 2 aug 2024 @ 10:37
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 aug 2024 @ 10:37
- Michiel van Zaane
TommyTomato levert groentelunches aan basisscholen. Hoewel het bedrijf hard gegroeid is, heeft TommyTomato Good Food PR, het PR label van creative agency Food Cabinet, in de arm genomen om hun verhaal meer en beter in de media neer te zetten.
TommyTomato is sinds de oprichting in 2020 hard gegroeid. Meer dan 22.000 kinderen eten wekelijks een groentelunch van TommyTomato (op ruim 250 scholen) en afgelopen jaar groeide het bedrijf met 600 procent. De missie van TommyTomato sluit naadloos aan op die van Food Cabinet. Samen zetten zij zich in voor het bevorderen van gezonde voeding met een focus op duurzaamheid en maatschappelijke impact. Deze samenwerking heeft niet alleen als doel om de zichtbaarheid van TommyTomato vergroten, maar draagt ook bij aan de bewustwording en educatie over gezonde voeding op scholen door heel Nederland.
Nieuws en activaties
Het verhaal van TommyTomato bevat veel verschillende boodschappen voor de doelgroepen waar de organisatie tegen wil praten. Van ouders tot leraren, schooldirecteuren, potentiële sponsoren en de overheid. De PR-strategie is erop gestoeld om het verhaal van TommyTomato richting deze groepen verder te stroomlijnen. Met een combinatie van een continue onderstroom aan nieuws en PR-activaties gaat de scale-up de komende tijd gericht de media opzoeken.
Bas Turk, medeoprichter van TommyTomato: ‘We kennen Food Cabinet al langere tijd en dit jaar was het moment voor ons om meer naar buiten te treden via pr. Dat doen we met Food Cabinet omdat zij het beste aansluiten bij onze waarde en missie. Find people who believe what you believe.’
Laura Emous, PR Specialist bij Food Cabinet: ‘Het bijzondere van TommyTomato is dat het bedrijf een maatschappelijke missie heeft, en tegelijkertijd vanuit een echte ondernemersspirit wordt gerund. TommyTomato zit in een dynamische periode van groei, met veel nieuwe initiatieven en samenwerkingen. We vinden het ontzettend waardevol dat we bij kunnen dragen aan hun missie. Met PR gaan we het verhaal van TommyTomato verder vertellen en uiteindelijk nog meer kinderen helpen richting een gezonde toekomst. Het is heel leuk om te zien dat steeds meer good food merken ons ook voor specifieke PR-vraagstukken weten te vinden. Naast TommyTomato werkten we de afgelopen tijd onder meer ook voor impactmerken Grapedistrict en Holie.’
Foto: Oprichters Bas Turk en Erik van der Plas van TommyTomato. © Claudia Rison.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Zalando presenteert nieuwe... 09-09-2024
- RA*W presenteert After-Cannes talk06-09-2024
- Dentsu wint wereldwijde mediapitch... 05-09-2024
- Health-e start campagne om digitale... 05-09-2024
- Nieuwe Bolletje-campagne vol pit(jes)04-09-2024
- Winnaars Gerety Awards 2024 bekend,... 03-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing