‘Mensen maken merken’ uitgangspunt activatie-campagne Rabobank

‘Mensen maken merken’ uitgangspunt activatie-campagne Rabobank
  • Bureaus
  • 24 sep 2024 @ 10:52
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

In de hedendaagse snel veranderende wereld is opvallen een vak apart. Bij Opvallers geloven ze dat de kracht van merken voortkomt uit mensen. Een voorbeeld van die filosofie is de Rabobank-campagne “Met sport win je vrienden”.

Onlangs zette Opvallers haar expertise in voor een project in samenwerking met Rabobank, de hoofdsponsor van de TeamNL Sport Experience. Martin Damen, oprichter en algemeen directeur van het ruim 20 jaar geleden opgerichte Opvallers: ‘Voor en tijdens de Olympische en Paralympische Spelen hebben wij het door Golazo Brands NL ontwikkelde #TeamCelebrations concept tot leven gebracht. Dit concept is ontwikkeld vanuit het inzicht “Met sport win je vrienden”, en benadrukt de kracht van sport in het creëren van verbinding en vriendschap.’

De actie omvatte een speciale campagne waarbij Rabobank sportverenigingen en sportbonden die aangesloten zijn bij het NOC*NSF ondersteunt. ‘Tijdens de TeamNL Sport Experiences in Arnhem, Den Haag en Apeldoorn konden bezoekers deelnemen aan een op maat gemaakte Rabobank-setting. Naast de creatie van deze unieke setting hebben wij ook gezorgd voor de afstemming met de verschillende evenementenlocaties, en het inzetten van een team van enthousiaste Opvallers die gedurende tien dagen volledig begrepen waar Rabobank voor staat en deze waarden konden uitdragen. We bereikten tienduizenden bezoekers en namen honderden #TeamCelebrations op.’

Naast het activeren op de Team NL Sport Experiences, werd de campagne voortgezet tijdens verschillende studentenintro’s in augustus. Hier konden de studenten hun eigen TeamCelebration opnemen in een videobooth, werden leads genereerd om een rekening te openen en zo gebruik te maken van de Rabobank Sportactie. Daarnaast maakten ze kans op Hockey Pro League-kaarten voor zichzelf en hun vrienden.

Damen: ‘In deze steeds digitalere tijden maakt persoonlijke contact het verschil. Of het nu gaat om interacties op straat, in een winkel, tijdens een festival, bij een sportevenement of in de trein, mensen worden geraakt door mensen. Onze Brabantse nuchterheid en werklust stellen ons in staat om het volledige productieproces te verzorgen. Van het initiële idee tot de uitvoering, inclusief vergunningen en logistiek. Van concept tot realisatie, wij zetten elke stap in om merken tot leven te brengen. Met als belangrijkste touch point: mensen. Ons motto is dan ook: Mensen. Maken. Merken.’

Foto: Rabobank/Opvallers.




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken