Bradford en CSG lanceren campagne tegen jeugdtraumas
- Bureaus
- 27 jan 2025 @ 16:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DoelgroepenCreatie
- 27 jan 2025 @ 16:00
- Peter van Woensel Kooy
De Gemeenteraad van Bradford en de Create Strength Group (CSG) starten een krachtige campagne die jeugdtrauma’s aanpakt. Het Nederlandse creatieve bureau Ideapreneurs haakt hiertoe aan.
De campagne, die op 14 januari 2025 werd onthuld, omvat zes indrukwekkende films als onderdeel van de ATR-strategie (Adversity, Trauma, and Resilience) van de raad.
Eén op de vier mensen in Bradford wordt getroffen door jeugdtrauma’s, die een levenslange impact kunnen hebben op de mentale en fysieke gezondheid. De campagne heeft als doel ambtenaren, zorgprofessionals en het publiek te informeren over de oorzaken van trauma’s en de beschikbare ondersteuning, en biedt tevens herstelmogelijkheden.
Met meer dan 30 jaar creatieve expertise gaf Ideapreneurs leiding aan de creatieve richting van het project, in samenwerking met lokaal talent naar eigen zeggen om ervoor te zorgen dat de films authentiek aansluiten bij de gemeenschap. Indrukwekkende motion graphics van Paul Postma (Motiondesign.nl) voegen een krachtige visuele dimensie toe aan het verhaal. 'Dit project werpt licht op de onzichtbare littekens van trauma', aldus Robbert Jansen, medeoprichter van Ideapreneurs. 'Ons doel is te laten zien dat hulp beschikbaar is en herstel mogelijk is.'
Andrew Rogers van Create Strength Group voegt daaraan toe: 'Deze campagne toont de kracht van samenwerking. Samen helpen we mensen die door trauma’s zijn getroffen de steun te vinden die ze nodig hebben om te helen.'
Jeugdtrauma hoeft geen leven te definiëren. 'Er is hoop. Er is hulp', besluit Jansen.
(PvWK | beeld: Ideapreneurs)
credits
opdrachtgever: Create Strength Group (CSG) en Gemeenteraad van Bradford
bureau: Ideapreneurs
creaie: Robbert Jansen en Paul Falla
programma- en commercieel directeur CSG: Andrew Rogers
concept en productie: Ideapreneurs
Regie: Ideapreneurs
motion design: Paul Postma
cameraman: Rowan Stothard
geluid: Lennart Schoemaker
voice-over: Kat Martin
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ace brengt bureaus samen onder één... 28-01-2025
- Villa for You lanceert eerste... 28-01-2025
- Gamma motiveert Nederland om... 28-01-2025
- ‘Je nieuwe baan is altijd dichtbij’;... 28-01-2025
- [mediabazen] Global Data & Tech:... 28-01-2025
- Drie vragen aan… Frieda Ulsamer de... 28-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day