9292 is branchewinnaar Nationale Business Succes Award

  • Content
  • 4 apr 2016 @ 10:15
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebsiteAppsKlantenserviceAwards

9292 is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar in de Reizigersinformatiebranche. Zij heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende onderneming, met een sterke positionering: ‘9292 weet haar uitgebreide kennis van OV-reisinformatie uitstekend te combineren met een servicegerichte aanpak, waardoor zij zeer hoog scoort op klanttevredenheid.’

REISinformatiegroep BV, ook aangeduid als 9292, houdt zich bezig met het verzamelen, bewerken en verstrekken van Nederlandse reisinformatie aangaande het openbaar vervoer. Met de realtime reisplanner van 9292 kun je 'live' een OV-reis van A naar B plannen via de online OV-reisplanner, via de app, de (mobiele) website en 0900-9292.

Gebruiksgemak
Algemeen directeur Stefan Hulman: ‘Momenteel loopt de teller op naar 2,2 miljoen reisadviezen per dag. Daarvan gaat zo’n 60 procent via mobiele devices. Klantcontacten gaan steeds vaker online via social media zoals Twitter en Facebook. 9292 merkt echter dat reizigers graag toch persoonlijker geholpen willen worden.’

De reisinformatiegigant startte daarop een pilot om WhatsApp in te zetten als nieuw servicekanaal. Deze pilot is goed verlopen en 9292 heeft daarom besloten om dit kanaal definitief toe te voegen aan haar contactmogelijkheden. 9292 onderscheidt zich door haar grote kennis en ervaring op het gebied van (tijdige en volledige) informatieverzorging en de grote focus op het gemak voor de gebruiker.

Innovatie
De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in 9292.nl een stabiele, vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen: ‘Innovatie is het sleutelwoord bij 9292, want zij is continu bezig haar producten en diensten te verbeteren en zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van de klant.’

Steeds betere informatievoorziening
Aandeelhouders van 9292 zijn onder andere NS, Connexxion en de Vereniging van Stedelijke Vervoerbedrijven. Alle partijen hebben hetzelfde doel: een steeds betere informatievoorziening voor de reiziger. Oftewel, het totaal ontzorgen van de reiziger door tijdig en compleet alle mogelijke relevante informatie makkelijk beschikbaar en toegankelijk te maken.

‘Vanaf haar oprichting in 1992 heeft de organisatie zich ontwikkeld tot een marktpartij die niet meer weg te denken is in de wereld van het openbaar vervoer. Zij neemt zelfs het voortouw om binnen Europa de buitenlandse vervoerders in deze ontwikkeling mee te nemen,’ stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie.

'Terechte winnaar'
Samen kennis ontwikkelen en kennis delen staat hoog in het vaandel. De klantwens doorgronden en hierop inspelen om tot een verhoging van het klantgemak te komen, is de belangrijkste doelstelling waar onophoudelijk aan gewerkt wordt. ‘9292 is een zeer moderne organisatie die midden in de maatschappij staat en daarin een belangrijke en nuttige functie op zeer adequate wijze vervult. Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze onderneming een topper in haar wereld. De terechte branchewinnaar!’ aldus de Nominatiecommissie.

Over het Nationale Business Succes Award Instituut
Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL7, zondags om 13.55 uur.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken