VIA brengt 'digital audio-handboek' uit
- Content
- 10 jun 2021 @ 11:31
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Content
- 10 jun 2021 @ 11:31
- Lucas Boon
De 'Taskforce digital audio' van branchevereniging VIA lanceert vandaag zijn eerste digital audio-handboek op de Nederlandse markt. Het handboek biedt een overzicht van technische, operationele en commerciële aspecten van de digital audio-industrie.
Ook behandelt het handboek onderwerpen als KPI's, targeting en inkoop- en verkoopmethoden.
In de afgelopen vier jaar heeft digitale audiocontent die via IP wordt gestreamd op connected devices zich razendsnel ontwikkeld, aldus VIA. 'Het aantal uitgevers, techpartijen en ad-techoplossingen blijft maar groeien en dat terwijl de eerste programmatic audiocampagne pas eind 2017 is ingekocht. Ook het aantal podcastmakers en luisterplatforms is de afgelopen jaren flink toegenomen.'
Geen hallelujaverhaal
De snelheid waarmee de digital-audiomarkt zich ontwikkelt, was volgens Edwin Koeners, voorzitter Taskforce digital audio van VIA, een belangrijke reden om het handboek uit te brengen. Maar dat betekent niet dat het handboek 'een hallelujaverhaal' bevat. Koeners: 'We kunnen stellen dat digitale audio zich in een mooie fase bevindt, maar zoals bij elk nieuw mediatype zijn er ook uitdagingen die nog overwonnen moeten worden. In het geval van digitale audio zijn dat vooral uitdagingen op onderzoeks- en technisch vlak. Gelukkig zien we dat er achter de schermen hard wordt gewerkt aan nieuw onderzoek om de techniek zowel voor advertentiedoeleinden als de luisteraar te optimaliseren. Ik hoop dat dit beknopte handboek inzicht geeft in hoe digitale audio opgenomen kan worden in de mediamix en op welke manier het kan worden ingekocht.'
Het handboek is hier te downloaden.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
- Milieuorganisaties lanceren “Op vakantie? Denk dichtbij”
- Extra aandacht RegioBank voor sparen jongeren
- Campagne BrightPensioen wijst consumenten op invloed...
- Hema Merk van het Jaar tijdens uitreiking Grand Prix Content...
Laatste Nieuws
- Hema Merk van het Jaar tijdens... 12-11-2024
- Campagne BrightPensioen wijst... 12-11-2024
- Milieuorganisaties lanceren “Op... 08-11-2024
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024