COC komt met campagne voor kinderen rond Paarse Vrijdag
- 10 dec 2021 @ 09:31
- Ryan Baij
COC Nederland (Nederlandse belangenvereniging voor lesbiennes, homo's, biseksuelen en transgenders) heeft rond Paarse Vrijdag een nieuwe campagne aangekondigd. De doelgroep van de campagne is het primaire onderwijs.
Kapooow ontwikkelde een spelshow, in opdracht van het COC, gemaakt voor de basisschoolkinderen. Daarin worden de verschillende thema’s rond inclusiviteit besproken. De spelshow wordt vandaag (red. 10 december 2021) in duizenden klaslokalen in Nederland bekeken. Daarnaast worden er ook activiteiten op de scholen georganiseerd. Zo wordt er onder andere ingezet op speelgoed dat vaak wordt geassocieerd voor jongens dan wel meisjes, maar eigenlijk voor iedereen zou moeten kunnen zijn.
Het is de tweede keer dat COC Nederland dit voor het primaire onderwijs organiseert. Paarse Vrijdag is de landelijke dag waarop leerlingen, door paars te dragen, laten zien dat ze oké zijn met alle genders en seksualiteiten. Hiermee zetten zij de norm en creëren zij een veilige omgeving voor lhbti-leerlingen en leerlingen uit regenbooggezinnen. De kernboodschap is dan ook ‘vieren dat iedereen zichzelf kan zijn’.
Een zee van liefde
Een andere actie op de basisscholen vanuit het COC is het bespreken van het boekje Een Zee van Liefde. Het boekje volgt dolfijn Flip op zijn eerste schooldag. Hij wordt gevraagd om iets bijzonders over zijn familie te vertellen, maar kan niets bedenken: dat Flip opgroeit met twee moeders is heel normaal voor hem. Deelnemende scholen ontvangen naast het boekje ook een lespakket van de Stichting Meer dan Gewenst, een stichting die zich inzet voor regenboog ouderschap in Nederland.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vier TikTok-ads die wél werken (en wat merken hier van kunnen...
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB over live pitch tijdens...
- Heineken introduceert ‘The Flipper’ tegen digitale afleiding
- McDonald’s laat lef en luistervermogen samenkomen in...
- Fjällräven opnieuw verkozen tot duurzaamste modemerk
- Tabloo start speelse contentmarketing campagne over...
Laatste Nieuws
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB... 11-04-2025
- McDonald’s laat lef en... 09-04-2025
- Heineken introduceert ‘The Flipper’... 09-04-2025
- Fjällräven opnieuw verkozen tot... 07-04-2025
- Jennifer Hoffman promoot duurzame... 02-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management