100 jaar oude voice-over in jubileumfilm 100 jaar Monuta
- Content
- 23 feb 2023 @ 10:06
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 23 feb 2023 @ 10:06
- Michiel van Zaane
Op 23 oktober 2023 bestaat uitvaartorganisatie Monuta 100 jaar. Het jubileumjaar wordt ingeluid met de lancering van een video over de ontwikkelingen in 100 jaar afscheid en de rol die Monuta daarbij gespeeld heeft. Het verhaal in de film wordt verteld door de 100-jarige Greetje.
Het in Apeldoorn opgerichte en nog steeds gehuisveste Monuta verzorgde in de afgelopen eeuw honderdduizenden uitvaarten in ons land. Uitvaarten waren vroeger niet voor iedereen gelijk, maar Monuta heeft zich sinds haar oprichting hard gemaakt voor een waardig afscheid voor íedereen. Die missie is in al die jaren hetzelfde gebleven. Vandaag de dag is de manier waarop de organisatie uitvaarten vormgeeft persoonlijk en passend bij de wensen van nu.
CEO Quinten Fraai licht toe: ‘De dood hoort bij het leven. Dat is altijd zo geweest en zal nooit veranderen. Maar een afscheid met een goed gevoel was en is niet altijd vanzelfsprekend. Monuta kiest, en koos, er altijd voor om op te staan waar nodig. Om wél te praten over wat er mogelijk is en wat er moet veranderen om te zorgen dat mensen in alle vrijheid afscheid kunnen nemen van hun dierbaren en van het leven. Daar hoort bij dat we samen een afscheid op de meest persoonlijke manier vormgeven.’
Geschiedenis
In de film komen belangrijke momenten uit de geschiedenis van Monuta naar voren die daarbij passen: bijvoorbeeld het afschaffen van de klassenpolis, omdat het recht op een goed afscheid niet afhankelijk moet zijn van de sociale klasse waarin je hebt geleefd. Ook stond zij het verzet bij in de tweede wereldoorlog. En toen thuis opbaren moeilijker werd in de kleinere huizen van de wederopbouw na de oorlog, zorgde Monuta voor uitvaartcentra. In de jaren ’60 zette de organisatie alles op alles om crematies mogelijk te maken. Monuta verzorgt sinds de eeuwwisseling ook grote nationale uitvaarten en afscheidsceremonies tijdens gebeurtenissen met grote maatschappelijke impact. Fraai: “Ik ben er trots op dat dezelfde gedachte ons na 100 jaar nog steeds elke dag drijft en we ons áltijd inzetten voor een afscheid met een goed gevoel. Voor íedereen.’
De video
De 100-jarige Greetje werkte graag mee aan deze productie. De video wordt verspreid en aangejaagd via diverse online video-advertenties. Deze advertenties bevatten een directe oproep van Greetje aan de kijker om de video te bekijken.
Credits:
Monuta
Yolanda Wouters – Manager Corporate communicatie en Marketing
Rosanne Prinsen – Communicatiestrateeg
Persuade – Concept en creatie
Pink Rabbit – Filmproductie
Allard van der Werf – Regisseur
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Hema Merk van het Jaar tijdens uitreiking Grand Prix Content...
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
- Milieuorganisaties lanceren “Op vakantie? Denk dichtbij”
- Campagne BrightPensioen wijst consumenten op invloed...
- Opblaasbare bioscoop Cinekid maakt rondreis door Nederland
Laatste Nieuws
- 'Brabant herinnert' staat stil bij... 14-11-2024
- Opblaasbare bioscoop Cinekid maakt... 14-11-2024
- Hema Merk van het Jaar tijdens... 12-11-2024
- Campagne BrightPensioen wijst... 12-11-2024
- Milieuorganisaties lanceren “Op... 08-11-2024
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024