[storecheck] Hamburg

  • Design
  • 13 sep 2018 @ 08:51
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging design

‘Moderne Hamburger Feinkosthandel’ Mutterland is een hommage aan moeder. Deze trendsettende delicatessenwinkelketen biedt veel bijzondere en unieke voedingsproducten aan.

Zo veel mogelijk lokaal en van kleine familiebedrijven of start-ups. Een schreeuw tegen de vervlakking van smaak en volume. Eet minder, maar beter en met meer plezier. In 2007 opgericht door designer en gastronoom Jan Schwabe en een verademing voor liefhebbers van packaging design. Viel Spass!

Grapp

Ahoy’ is een zeemanskreet die je vaker tegenkomt in havenstad Hamburg. Maar in plaats van met letters het woord te spellen, wordt hier een zeemanssymbool verbeeld met (lees)tekens en dat sluit prachtig aan bij de appende telefoongeneratie. Herken je de grapp ernaast?



Tegeldruk

Deze lokale Gin Sul is gebotteld in een gezeefdrukte witte kruik, ter ere van ‘der Urahn des Gins’: jenever. Het product is een ode aan de Portugese kruiden en geuren van de handel van weleer. Het design is eenvoudig en wellicht zelfs voorspelbaar, maar als je het drinkt zie je de Portugese tegeltjes verschijnen.

Pstash

Wat een geweldige naam voor luxe Perzische pistaches: de verstopte noot. En niet zomaar nootjes, maar geweldig van kleur en smaak, zoals deze black chili orange. ‘We challenged the ordinary and enjoy the best’, claimt deze start-up. En dat is ze gelukt. Prachtige kokerverpakking met zilveren folieprint met krachtige claims ter onderbouwing. Check ook de prachtige website!

Trek van

Online rijstmerk Reishunger is nu ook offline te verkrijgen. Prachtige bruine zakken, die aflopend zijn bedrukt voor een sterke, verse, natuurlijke rijstuitstraling. Het gekleurde rijstlabel geeft de smaak aan die op de achterkant middels etiket wordt vermeld. Mooie naam ook, krijg je trek van.

Janken (of weinen)

Ik kan wel janken van zoveel schoonheid. De naam: van streek naar strandwijn, het etiket: zo schoon en duidelijk. Maar om de flessen te beschilderen met een witte lijn die verbonden wordt met het touw aan het anker: briljant. Een pareltje aan het strand, deze Strand Wein.

Club

Deze Duitse whisky van Stork Club is erg opvallend, vooral het label. Een mooie eigen vorm waar de ooievaar en de tekststrookjes goed uitbreken. Het logo sterk en eigen in het midden. Vooral de kleur is spannend, gloeiend als de inhoud en loopt als een vlam omhoog. Ik heb hem gekocht, terwijl ik geen whisky drink!

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken