[storecheck] Hamburg
- Design
- 13 sep 2018 @ 08:51
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging design
- 13 sep 2018 @ 08:51
- Redactie Design
‘Moderne Hamburger Feinkosthandel’ Mutterland is een hommage aan moeder. Deze trendsettende delicatessenwinkelketen biedt veel bijzondere en unieke voedingsproducten aan.
Zo veel mogelijk lokaal en van kleine familiebedrijven of start-ups. Een schreeuw tegen de vervlakking van smaak en volume. Eet minder, maar beter en met meer plezier. In 2007 opgericht door designer en gastronoom Jan Schwabe en een verademing voor liefhebbers van packaging design. Viel Spass!
Grapp
‘Ahoy’ is een zeemanskreet die je vaker tegenkomt in havenstad Hamburg. Maar in plaats van met letters het woord te spellen, wordt hier een zeemanssymbool verbeeld met (lees)tekens en dat sluit prachtig aan bij de appende telefoongeneratie. Herken je de grapp ernaast?
Tegeldruk
Deze lokale Gin Sul is gebotteld in een gezeefdrukte witte kruik, ter ere van ‘der Urahn des Gins’: jenever. Het product is een ode aan de Portugese kruiden en geuren van de handel van weleer. Het design is eenvoudig en wellicht zelfs voorspelbaar, maar als je het drinkt zie je de Portugese tegeltjes verschijnen.
Pstash
Wat een geweldige naam voor luxe Perzische pistaches: de verstopte noot. En niet zomaar nootjes, maar geweldig van kleur en smaak, zoals deze black chili orange. ‘We challenged the ordinary and enjoy the best’, claimt deze start-up. En dat is ze gelukt. Prachtige kokerverpakking met zilveren folieprint met krachtige claims ter onderbouwing. Check ook de prachtige website!
Trek van
Online rijstmerk Reishunger is nu ook offline te verkrijgen. Prachtige bruine zakken, die aflopend zijn bedrukt voor een sterke, verse, natuurlijke rijstuitstraling. Het gekleurde rijstlabel geeft de smaak aan die op de achterkant middels etiket wordt vermeld. Mooie naam ook, krijg je trek van.
Janken (of weinen)
Ik kan wel janken van zoveel schoonheid. De naam: van streek naar strandwijn, het etiket: zo schoon en duidelijk. Maar om de flessen te beschilderen met een witte lijn die verbonden wordt met het touw aan het anker: briljant. Een pareltje aan het strand, deze Strand Wein.
Club
Deze Duitse whisky van Stork Club is erg opvallend, vooral het label. Een mooie eigen vorm waar de ooievaar en de tekststrookjes goed uitbreken. Het logo sterk en eigen in het midden. Vooral de kleur is spannend, gloeiend als de inhoud en loopt als een vlam omhoog. Ik heb hem gekocht, terwijl ik geen whisky drink!
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024