Rebranding Miro voorheen RealTimeBoard door Vruchtvlees
- Design
- 12 mrt 2019 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Digital design
- 12 mrt 2019 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
De kortste - en zeer bescheiden - definitie van RealTimeBoard is online whiteboard. Iets minder bescheiden is het een samenwerkingstool uit Silicon Valley met gebruikers als Twitter, Netflix en Ikea. Het bedrijf heeft een nieuwe naam - Miro - en een nieuwe identiteit van de hand van Vruchtvlees.
Miro is gelanceerd tijdens SXSW in Austin, Texas USA. Ikea, Netflix en Twitter zijn slechts enkele voorbeelden van de 2 miljoen gebruikers van de online samenwerkingstool. Vruchtvlees was verantwoordelijk voor de strategische rebranding, alomvattende identiteit en creative direction van het in-house designteam van Miro. Een uitdagend proces, waarin Vruchtvlees intensief samenwerkte met de Miro-teams in Silicon Valley, Perm en Amsterdam op het platform zelf.
Uitdaging
Roman Stikkelorum, managing director van Vruchtvlees: Digital, Strategy & Design: ‘Na onze benoeming tot European Design Agency of the Year, weer een nieuwe mijlpaal in het bestaan van Vruchtvlees. Werken voor een grote speler uit Silicon Valley zorgt voor grote uitdagingen, die we met veel plezier zijn aangegaan. In nauwe samenwerking met het Miro-team in Silicon Valley, Perm en Amsterdam, hebben we in korte tijd een merkidentiteit van wereldniveau opgezet. De komende tijd blijven we dichtbetrokken in de verdere uitrol van het merk.’
Drie tijdzones
Barbra Gago, CMO Miro: ‘We are thrilled with the outcome. The collaborative approach and work by Vruchtvlees gave us confidence about a strong partnership. I was impressed with the team's speed, agility, and vision, considering the conditions: working from three countries and timezones in a short amount of time.’
Grensoverstijgend werken
Tijdens het werkproces werd Miro gebruikt. Walewijn den Boer, sr designer Vruchtvlees: ‘Het gebruik van Miro in het proces versterkte het werkproces van Vruchtvlees. De oneindige workspace bood een vogelvluchtperspectief om het proces in z’n geheel te overzien en fysieke grenzen te overwinnen. Aan de hand van creatiesprints en korte iteratiemomenten, videocalls en chats, zijn we in staat geweest snelle en daadkrachtige beslissingen te kunnen nemen. We zijn gestart met een concreet merkverhaal, waar de identiteit en het platform op is voortgebouwd. Door te werken in Miro konden we de verschillende processen uitstekend in beeld brengen en draagvlak creëren binnen de organisatie.’
De komende tijd blijft Vruchtvlees nauw betrokken bij de implementatie van de nieuwe huisstijl. Miro is nog tot en met 13 maart te bezoeken op de tradeshow van SXSW, booth 69.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024