[storecheck] Wenen
- Design
- 3 jul 2019 @ 08:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Packaging design
- 3 jul 2019 @ 08:00
- Redactie MarketingTribune
Ben ik voor het eerst in Wenen, met ‘Himmelfahrt’, is de stad gesloten! Echt waar, toeristen of niet, de stad is praktisch ‘zu’. Gelukkig was ik er een paar dagen, zodat ik toch aan mijn trekken ben gekomen, want waar geld zit, zit ook rijkdom in eten en verpakken.
Een mooi voorbeeld is de Merkur Hoher Markt - een soort Selfridges-foodmarket - waar alles breed en prefect uitgestald staat. Daar steken de Spar Gourmet en de Billa schril tegen af. Gelukkig was er in de hoofdstad van zoet meer te zien dan suiker(werk), so guten Appetit und viel Spaß.
Slaapverwekkend
Weer een uitvinding van de Nederlandse Oosterijker Hans Vriens. Na dat ‘gevleugelde’ drankje nu een slaapdrankje. Puur natuur met werkzame kruiden. Snoooze is een sterke naam met eigen symboliek en mooi oranje. Opvallend in een mooie, kleine carto-can met de blauwtinten voor normale of diepe slaap. De slogan ‘sweet dreams, happy days’ zegt het allemaal. Bijzonder effectief, in design in ieder geval.
Wild thing
Uit het land van de kruiden - ‘Ricolaaaa!’ - komt een geweldige drank, met een nog betere naam en wild design: unkraut. De opvallende verticale, handgeschreven naam wordt mooi omstrengeld door de natuur. De smaak in mooi gebogen typografie onderaan, met hoofdrol voor de kruiden. Wie wil er geen rode klaver met appel proberen? Het ontwerp is zo wild dat de rust in het midden sterk opvalt. I think I love you.
Zeemeerminnen
Het Sloveense ijsbedrijf Leone maakt prachtige ijsjes. Meerminnen-cornettos van zwarte koek en felgekleurd ijs met kauwgomkorrels om het af te maken. Kitsch? Prachtig! In de tijd van unicorns nu mermaids. De zwartgrijze leisteen met gekleurde schelpen geven het een kwalitatieve uitstraling en de witte tekst en illustratie integreren mooi. Een opvallende en toch rustige compositie, zeker in het schreeuwerige ijsschap.
All I want …
Prachtige verpakking met sterke kreet. All I want vertaalt op een mooie manier dat ik geen rotzooi wil, maar 100% natuurlijk. En 100% Ich. Deze cottage cheese oogt verdraait modern en smakelijk door de uitelkaar spattende Rote Rübe en Alpensalz. Het contrasteert mooi op de romige crème achtergrond. De 3-kleuren maakt het krachtig en premium.
Kiplekker
Schoonheid in een klein blikje, met kippensmeer. Pikant. De kip is prachtig vormgegeven met alle ingrediënten; duidelijk, kunstzinnig en vooral smakelijk. Op zwarte ondergrond voor goed contrast en kwaliteit. De Delicata-letters, met gouden schaduw, geven de kip een mooi horizon om vanachter te verschijnen. Kiplekker.
Smaakvol
Goede koffie verdient een goede prijs en een goed verpakking. Nu nog een goed verhaal, zoals van Bieder & Maier; geweldig! In 1828 is de Biedermeier populair en ziet Wenen zijn eerste giraffe. Een verhaal is geboren en bijpassende verpakking. Een mooie authentiek ogende lijnillustratie en opvallende gele kleur en witte postzegel. De seizoensvariant is precies tegengesteld. Met smaak gemaakt, net als de koffie waarschijnlijk.
Dit artikel is geschreven door strategy director/oprichter ProudDesign Steven de Cleen en stond in MarketingTribune 12, 2019.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024