Wrap up design mei 2019: Awards, huisstijlen en pack design
- Design
- 6 jun 2019 @ 09:06
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Visual idDigital designPackaging designDuurzaam designDesignawardsDesignpanel
- 6 jun 2019 @ 09:06
- Nanny Kuilboer
Een selectie van het nieuws dat in de maand mei op marketingtribune.nl/design verscheen. Het awardseizoen is weer losgebarsten en deze maand extra veel aandacht voor huisstijlen en nog heel veel meer.
Awards
16 mei werden voor de vierde keer de NL Packaging Awards uitgereikt, dé vakprijs voor de verpakkingsbranche. ProudDesign en OD Design sleepten in twee categorieën een award in de wacht. Lees verder voor alle uitslagen met beeld en juryrapporten.
De Buma Award voor Best Radio and Television Imaging gaat naar ‘The Sound of Uefa’ door MassiveMusic. Van links naar rechts de trotse Tom Tukker, Lodewijk Pöttker en Hans Brouwer van het global music agency.
De BNO Packaging Talent Award staat dit jaar in het teken van Maggi. Aanmelden kan via www.packagingtalent@bno.nl.
De Creative Heroes Awards worden jaarlijks uitgereikt aan professionals uit de creatieve sector die een blijvende, positieve impact op mens, milieu of maatschappij hebben gerealiseerd. Dit jaar zijn er 29 kanshebbers en zes daarvan ontvangen op 27 juni de titel Creative Hero 2019.
De Dutch Design Awards kent acht categorieën en in elk daarvan zijn drie projecten genomineerd. 12 juni worden de winnaars bekendgemaakt.
Donderdag 23 mei zijn de D&AD Awards uitgereikt. Nederland had zestien kansen, maar 'verzilverde' maar zeven Wooden en Graphite Pencils. Studio Dumbar en Cheil elk twee en The Stone Twins, MacGuffin en WeTransfer elk één.
Designpanel
Krupi Chips Gro door Snow Donuts
Gro staat voor Green Recycled Organics en Gro Mushrooms zijn circulaire, op koffiedik geteelde, oesterzwammen. Het bedrijf meldde zich bij Snow Donuts voor de nieuwe branding en de uitrol hiervan.
Mijn Melk door Flex/design
Mijn Melk staat sinds enige tijd in de zuivelschappen van Albert Heijn. Het is biologisch geproduceerde volle melk van vier verschillende koefamilies, direct geleverd van de boerderij aan de supermarktketen. Elke variant heeft dus zijn eigen smaak en samenstelling en de packaging is van de hand van Flex/design.
Huisstijl
Scheepvaartmuseum door Thonik
De nieuwe huisstijl van het Amsterdamse Scheepvaartmuseum is ontwikkeld door het eveneens Amsterdamse Thonik. Het ontwerpbureau gebruikte kompaslijnen als leitmotiv.
72andSunny Amsterdam ontwerpt nieuwe logo Ikea
Om digitaal sterker te staan heeft Ikea een nieuw dynamisch logo van de hand van creatief bureau 72andSunny Amsterdam.
Moet holdingwebsite aan merkmaatstaven voldoen?
Mars Inc. heeft een nieuwe visuele identiteit en pay-off van de hand van Jones Knowles Ritchie. Design- en communicatiestrateeg deelt zijn visie.
Logo x Logo: Vrede
Founder/strategisch creatief bij Wunder Menno Waardhuizen gaat helemaal voor vrede. Links het nieuwe vredesteken, dat hij samen met collega Alef de Jong ontwikkelde en rechts het originele logo van Gerald Holtom uit 1958.
Onderzoek: ‘Direct verband tussen prijs luxeartikel en grootte logo’
Misschien tegen de verwachting in, maar hoe kleiner het logo, hoe duurder het luxeartikel, volgens marketingprofessor en auteur van ‘Invisible Influence: The Hidden Forces That Shape Behavior’ Jonah Berger op Businessinsider.
Storecheck
The International Food Exhibition (IFE) is een tweejaarlijkse voedingsmerkenbeurs in Londen. Met veel Engelse bedrijven uiteraard, maar ook start-ups die - tegen de stroom in - naar Engeland willen exporteren.
Steven de Cleen van ProudDesign checkt voor ons de schappen in Dublin en legt de focus op bier in blik.
Designcase
Puul’s door Millford
Dutch Seafood Company lanceert Puul’s: een nieuw merk, een nieuw design. MarketingTribune spreekt met Katja Meijer, marketingmanager Dutch Seafood Company, en Sanne Evertse, strategy director Millford.
Column
20 tips voor webdesign
Heb je een nieuwe website? Of is je bestaande website toe aan een make-over? Dan denk je waarschijnlijk al snel aan webdesign. Hiervoor kun je zelf aan de slag gaan of dit uitbesteden. Wat je ook doet, deze 20 tips helpen iedere website om de gewenste doelgroep te bereiken.
En verder
Goud voor Volkskrant Magazine bij The Society of Publication Designers Awards
KIDV lanceert Community of Sustainable Packaging Innovators
Onze Vrouwe in het groen
Edenspiekermann aan de slag voor Independent News & Media
Ronin’s strijd tegen sneakerbots
'Voedselverspilling derde grootste vervuiler ter wereld'
Máxima ontvangt eerste plasticvrije duurzame fruitverpakking FruitMasters
Biermerk 8.6 opent tattooshop in brouwerij
Coca-Cola zet in op duurzaam: ‘Koop geen Coca-Cola als je niet recyclet’
Elastique en Greenberry bouwen nieuwe app voor Interrail
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024