Brum Design maakt ontwerpen voor Lidl Streekweken

  • Design
  • 10 jul 2019 @ 12:44
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Packaging designConcept

Voor de Lidl Streekweken heeft Brum Design een serie ontwerpen gemaakt voor diverse streekproducten. De meer dan vijftig producten van de Streekweken zijn inmiddels bij Lidl in de winkel geïntroduceerd.

In de conceptfase is het bureau op zoek gegaan naar verschillende manieren om de herkomst te benadrukken. Brum Design onderzocht verschillende denkrichtingen die te maken hebben met streekgebonden producten. Uiteindelijk ging kwam het bureau uit in de conceptrichting ‘local street food’. Met dat concept in gedachten werden verschillende merknamen en designrichtingen uitgewerkt.

Thema doorvertalen
Voor elke stad, regio of provincie is een eigen uitwerking gemaakt, staat in een persbericht van Brum Design. 'Zo was het thema goed door te vertalen naar allerlei producten en streken. De Streekweken worden namelijk maar één week in de winkel gevoerd. Per productlijn werd gekeken op welke manier het icoon werd ingezet. De productsoort moet duidelijk zijn, soms de smaak, de uitvoering of ook de verschillende varianten.’

Authentieke karakter
‘De vormen achter de letters zijn geïnspireerd op de vormen van het stadswapen’, licht designer Xander toe. ‘Om het authentieke karakter te ondersteunen zijn verder verschillende designelementen opgespeeld: een papiervezel in de achtergrond, een interpretatie van vrolijke lampenslingers die vaak bij foodtrucks te vinden zijn en kleuren met heel eigen karakter.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken