Desigual heeft logo permanent gespiegeld

  • Design
  • 4 jul 2019 @ 09:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Branding

De Spaanse moderetailer Desigual heeft in het kader van de campagne Forwards is Boring het logo in alle uitingen in spiegelbeeld gezet. Het is het merk niet te doen om even snel media-aandacht te genereren: voortaan wordt het logo altijd in spiegelbeeld getoond.

Met het spiegelen van het logo hoopt Desigual “consumenten uit hun comfortzone te krijgen”, zegt CMO Guillem Gallego in Adage.com. ‘Het doel van de campagne is om mensen te laten nadenken. We hopen dat ze zich door het zien van het logo een beetje oncomfortabel voelen.’ Volgens Gallego is Desigual het eerste merk dat permanent het logo gespiegeld laat zien.

De campagne is ontwikkeld door het in Amsterdam gevestigde bureau We Are Pi. Met de campagne wordt ook ingespeeld op de selfiecultuur. De advertenties op social media en de outdoor billboards worden leesbaar als de selfie mode van de telefoon wordt gebruikt.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken