BeFrank en Total Design maken bewustwordingscampagne over pensioen
- Design
- 1 sep 2020 @ 07:30
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 1 sep 2020 @ 07:30
- Nanny Kuilboer
Online pensioenuitvoerder BeFrank lanceert vandaag een campagne – ontwikkeld door Total Design, om Nederlanders zich bewuster te laten richten op hun eigen pensioen.
De bewustwordingscampagne Goed plan zal vooral online lopen, maar ook op radio te horen zijn. Het beoogt op een prikkelende, humoristische manier een serieus onderwerp onder de aandacht te brengen.
Maatschappelijk probleem
Uit onderzoek blijkt dat veel mensen te weinig inzicht hebben in hun pensioen. Pensioen wordt in de meeste gevallen geregeld door de werkgever, waardoor het nauwelijks op het netvlies van mensen staat. De lage interesse in pensioen is een maatschappelijk probleem. Er is dan ook meer bewustwording in de hele samenleving op dit onderwerp nodig. Daarom vroeg BeFrank Total Design een campagne te ontwikkelen die mensen aanspreekt om naar hun pensioen te kijken, en die tegelijkertijd BeFrank als oplossing presenteert.
Slecht plan versus Goed plan
In de campagne die Total Design ontwikkelde wordt het gebrek aan inzicht bij veel mensen over het eigen pensioen uitvergroot naar situaties waarin slechte plannen voor de toekomst getoond worden, om zo mensen aan het denken te zetten of ze het zelf nou wel zoveel beter geregeld hebben. BeFrank laat vervolgens zien hoe het wel moet met een eenvoudig stappenplan en geeft tips op befrank.nl/goedplan.
Jan Hein Rhebergen, commercieel directeur BeFrank: ‘We willen met deze campagne mensen op een verrassende manier aansporen om eens naar hun pensioen te kijken in plaats van dit voor zich uit te schuiven. Een goed plan maken is helemaal niet zó ingewikkeld, maar je moet het wel doen. Wij reiken daarvoor enkele handvatten aan. Zodat je straks niet voor een verrassing komt te staan en eventueel op tijd kunt bijsturen.’
De campagne bestaat uit een landingspagina, een online campagne met twee YouTube-video’s en pre-rolls, webbanners en drie radiocommercials.
Henriette Verkerk, head of design management Total Design: ‘Total Design is er goed in om campagne- en branding-professionals op elkaar aan te laten sluiten, daarmee worden we op beide gebieden sterker en kunnen we nog beter inzoomen op de wensen van de klant. BeFrank is een voorbeeld uit vele van een klant die wij op die manier aan een creatieve campagne hebben mogen helpen.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024