Nieuwe merkidentiteit uitzendbureau Timing
- Design
- 20 jan 2021 @ 10:28
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Grafisch design
- 20 jan 2021 @ 10:28
- Sjaak Hoogkamer
Uitzendbureau Timing lanceert haar nieuwe merkidentiteit en -film. Het is naar eigen zeggen vooral de daadkracht en no-nonsense werkmentaliteit van de mensen die het bedrijf inspireerde om een ongecompliceerde ID neer te zetten.
De merkidentiteit is door Timing zelf ontwikkeld en is naar eigen zeggen een evolutie van haar sterkste huisstijlelementen uit het verleden. De merkfilm is gemaakt door Eyeforce.
Het logo is nog steeds typografisch en cursief, maar hanteert vanaf nu een schreefloos lettertype. De letters zijn bold, om een gevoel van fundament en (man)kracht over te brengen. Deze minimalistische keuze benadrukt de no-nonsense mentaliteit van Timing. Alle letters zijn kapitalen van hetzelfde formaat, wat staat voor de gelijkwaardigheid van flexkrachten, klanten en eigen medewerkers.
Paul Haarhuis, CCO bij Timing: ‘Het is meer dan alleen een verandering van uiterlijk, het is iets wat we altijd al zo hebben gevoeld en wat bij ons past. Timing maakt zich hard voor uitvoerend werk en vertegenwoordigt daarmee een enorme groep hardwerkende mensen. Daarom is gekozen voor een krachtig, betrouwbaar, no-nonsense logo dat daarbij past.’
Timing laat bovendien in haar nieuwe merkfilm zien hoe trots zij is op de flexkrachten die iedere dag opstaan om hard te werken, die genieten van het leven en het soms ook moeilijk hebben. Het zijn de mensen die de samenleving juist nu hard nodig heeft. De film wordt online (en vooral via social media) ingezet, voor de werving van flexkrachten. ‘De flexkracht moet zich in de film herkennen, en het moet daarom ‘echt’ aanvoelen. Geen opsmuk. Daarom spelen onze eigen flexkrachten de hoofdrol in de merkfilm,’ aldus Haarhuis.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024