Cap Off is een herbruikbare sluiting voor verpakkingen
- Design
- 5 feb 2021 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ConceptPackaging designDuurzaam design
- 5 feb 2021 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Een verpakking moet beschermen en informeren en vaak worden producten afgesloten met een metalen sluiting met een plastic voering, die dus uit meerdere materialen bestaan en dus minder recyclebaar zijn. Cap Off zou daar een oplossing voor kunnen zijn, aldus Packadore Collective.
Packadore Collective: ‘De meeste producten hebben sluitingen die bedoeld zijn om net zolang mee te gaan tot het product op is, zoals spuitflessen van schoonmaakmiddelen, jampotten en ketchupflessen. Veel van dit soort producten gebruiken - ongeacht het merk - vrijwel hetzelfde type sluiting. Doordat deze onderdelen van individuele merkverpakkingen zo nauw overeenkomen, komt een ontwerp voor een gezamenlijke oplossing in zicht die zowel duurzaam als aantrekkelijk is. Het idee is dat alle relevante merkverpakkingen worden verkocht met een eenvoudige verzegeling van de sluiting en dat herbruikbare deksels apart worden verkocht voor (her)gebruik bij diverse soorten producten. De waarde van sluitingen van verpakkingen wordt zo veel langer behouden, afval wordt verminderd, kosten worden bespaard en de hoofdverpakking is makkelijker te recyclen. In het ontwerp van herbruikbare sluitingen kan een extra functie worden ingebouwd, zoals lepels voor jampotten en schenktuiten voor vruchtensap.’
Packadore Collective
SGK Anthem, Vrijdag Premium Printing, Generous Minds, Neurensics, Kurz, Merck en Haval hebben onder de naam Packadore Collective de handen ineengeslagen om zowel aantrekkelijke als duurzame verpakkingsoplossingen te ontwerpen en te implementeren. Meer informatie via packadore.com.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024