Hallmark wint IF Design Award 2023 met soundbranding door Tambr
- Design
- 24 apr 2023 @ 10:13
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - BrandingMarketingAwards
- 24 apr 2023 @ 10:13
- Nanny Kuilboer
De muzikale identiteit van Hallmark heeft een IF Design Award gewonnen met de sound die bureau Tambr voor het wenskaartenmerk ontwikkelde.
De nieuwe sound van Hallmark is uit 11.000 inzendingen uit 56 landen bekroond in de categorie Sound Branding. Willemijn van Hussen, Commercieel Directeur Tambr: ‘De 133-koppige jury, bestaande uit onafhankelijke experts van over de hele wereld, werd overtuigd door de innovatieve wijze waarop Tambr een combinatie wist te leggen tussen AI, data en muzikale creativiteit.’
Hallmark: ‘We zochten een muzikale identiteit die als een echte uitbreiding van ons merk zou kunnen werken’
Jan-Willem Koch, Managing Director Continental Europe Hallmark: ‘Hallmark begrijpt als geen ander hoe belangrijk waardevolle relaties zijn. Met onze wenskaarten inspireren we om weer echt contact te zoeken met de mensen om ons heen. Om die reden waren we op zoek naar een muzikale identiteit die als een echte uitbreiding van ons merk zou kunnen werken. We waren aangenaam verrast door de duidelijke en effectieve manier waarop Tambr ons door het proces heeft geleid. Gedegen onderzoek, data en muzikale expertise gecombineerd!’
Tambr: ‘We combineren datagedreven onderzoek naar merkassociaties met creativiteit en muzikale expertise’
Van Hussen: ‘We benaderen onze sonic branding-trajecten altijd heel strategisch, waarbij we datagedreven onderzoek naar merkassociaties combineren met creativiteit en muzikale expertise. Zo wordt het eindproduct écht kenmerkend, uniek en passend bij wat het merk wil uitstralen. En dat is bij Hallmark goed gelukt. Hallmark stelt mensen in staat om te verbinden. Om te waarderen en te delen. Een liefdevol en optimistisch merk dus. Dat hoor je bijvoorbeeld terug in de akkoordprogressies, die een bepaald verlangen oproepen naar wat komen gaat. De euforie die daarbij hoort, wordt aangezet door een groovy ritmesectie en weelderig arrangement vol vloeiende klanken. De nieuwe sound was al in een aantal tv-commercials te horen, online en op social media.’
Over de IF Design Awards
Sinds 1954 is de If Design Award een erkend kwaliteitskeurmerk voor uitstekend design en beloont designprestaties in de disciplines: product, verpakking, communicatie, service, architectuur, interieur, professioneel concept, UX en UI. Kijk hier voor voor alle Nederlandse winnaars op.
Over Hallmark
Hallmark ontwerpt al sinds 1910 wenskaarten en aanverwante producten. De meeste creaties komen uit hun eigen ontwerpstudio's, waar ruim 900 creatieven werken.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024