Het commercieel succes van Valentijnsdag

  • Food-en-retail
  • 14 feb 2013 @ 00:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

14 februari: dag van de liefde en dag van het commercieel succes. Retailers verwachten een stijging in de verkoop, bloemenveiler FloraHolland ziet het aantal geveilde bloemen toenemen en ook Nederlandse postbodes beleven vandaag een drukke dag. De eerste inhakers op Valentijnsdag verschenen vanochtend al in kranten en op social media.

Detailhandel Nederland rekende in de dagen rondom Valentijnsdag op een omzet van zo'n 70 miljoen euro extra, ongeveer evenveel als vorig jaar. Ook Nederlandse postbodes hebben het extra druk vandaag want op Valentijnsdag worden jaarlijks ongeveer 30 miljoen kaarten, brieven, smsjes en e-mailtjes verstuurd.

Bloemen
Bloemenveiler FloraHolland verwachtte deze week zo'n 50 tot 60 procent meer bloemen te verwerken dan in een normale week. 20 miljoen kamerplanten, 100 miljoen rozen, 100 miljoen tulpen en evenveel andere bloemen gaan er deze week over de vloer. Het natuurschoon gaat niet alleen naar Nederlandse geliefden: een groot deel van de bloemen wordt geëxporteerd naar andere Europese landen.

Inhakers
Inhakers kunnen natuurlijk niet uitblijven. Vanochtend al verschenen de eerste in dagbladen en op social media. Leuke voorbeelden zijn er onder meer van Mc Donalds, Hema en Vodafone:
 


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken