Hema: binnen leven we gewoon verder
- Food-en-retail
- 16 apr 2020 @ 08:23
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenCreatieMarketing
- 16 apr 2020 @ 08:23
- Peter van Woensel Kooy
Hema kiest in deze tijd voor een optimistische, begripvolle toon. Michiel Mulder, Director Marketing: 'We zien de laatste weken dat klanten dingen zoeken en kopen die je normaal in deze periode veel minder verkoopt.'
De toon past volgens hem bij het gevoel van 'ons leven gaat vooral binnen verder, maar ook binnen groeien baby’tjes nog steeds als kool en zijn we gewoon jarig.'
Marketeer Mulder: 'Denk bij normaal minder hard verkopende zaken aan opbergbakken, school- en kantoorspullen maar ook raamstiften. En tegelijkertijd ook aan de "gewone" dingen in ons leven die doorgaan, ook als je vooral binnen leeft. We willen graag laten zien dat we begrijpen hoe dat voelt. Herkenbare dingen als "mijn kind is jarig", maar ook "ik heb eindelijk tijd voor dat fotoboek". En niet te vergeten het uitpuffen van dat intensieve leven, met elkaar in huis.'
Ook het leven van Hema en verantwoordelijk bureau Alfred ging gewoon verder – en sneller dan ooit. Alexandra den Hartog, Head of Marketing Campaigns a.i. bij Hema vertelt MarketingTribune: 'Juist omdat het klantgedrag zo snel verandert, wilden we snel schakelen. Dus heb ik nog die avond Alfred gebeld: hoe snel kunnen we? Nou, heel snel: van de briefing tot de conceptpresentatie, verwerken van feedback en de finale goedkeuring door de directie, dat alles gebeurde in vier dagen. En anderhalve week later moest het live, met een Paasweekend ertussen! Dit was dus zeker geen normale doorlooptijd, maar we hebben samen met Alfred bewezen dat je "alles is nu even anders" ook op een positieve manier voor je kunt laten werken.'
De hele campagne werd dus in nog geen twee weken ontwikkeld en geproduceerd door Alfred. Jorn Kruijsen, Creative Director en partner bij Alfred: 'Gelukkig is onze heel eigen Hema-campagnestijl van zichzelf al Corona-proof: we produceren nu zelf, met een minimale bezetting. En door de kubus-achtige vormen en de kleuren is het heel snel herkenbaar en consistent. En snel te produceren, gelukkig.'
De nieuwe campagne gaat vanaf 16 april 2020 live op TV en in online video en social advertising. Bekijk de film hieronder.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Alfred
- Alexandra den Hartog
- tijd
- agile
- corona
- optimistisch
- Michiel Mulder
- kopen
- klanten
- optimistisch
- lockdown
- weken
- periode
- normaal
- Hema
- verkoop
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Gratis wassen bij Coolblue Energie05-11-2024
- Er moet er een de eerste zijn:... 05-11-2024
- Ingrid van Kempen (Ohra): 'We gaan... 05-11-2024
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing