Vegan Junk Food Bar opent veganistisch en futuristisch 2D-concept

Vegan Junk Food Bar opent veganistisch en futuristisch 2D-concept
  • Food-en-retail
  • 16 sep 2021 @ 08:46
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

'De nieuwste Instagramwaardige hotspot', wordt het ook wel genoemd: de net geopende, gloednieuwe VJFB 2D™. Dit is een dochter van de onder vegans zeer populaire Vegan Junk Food Bar, maar dan twee dimensionaal.

De naam ontleent de nieuwe foodformule aan kunstzinnige tweedimensionale zwart-wittekeningen die het interieur van het hele restaurant bepalen.

Klanten krijgen zo het gevoel alsof ze in een echt stripboek zitten en tegelijkertijd genieten van de kleurrijke VJFBurgers. 'Als u op zoek bent naar een fotowaardig restaurant, dan moet u dit zeker eens bekijken. Elke muur en hoek van het 2D-restaurant geeft je een Instagramable, futuristische en optische illusie. Het kunstwerk is zo mooi gemaakt dat het even kan duren voordat je ontdekt welke elementen echt zijn en welke niet. Dit is echt een ervaring die je meeneemt van de realiteit naar de wereld van kunst en fantasie', reageert, Mireille Sanches, Marketing Director.

VJFB 2D™ heeft voor de realisatie gekozen voor de nieuwste printtechnieken, vertelt ze, en is daarom een ​​samenwerking aangegaan met Canon. 'Het restaurant is elke dag geopend van 12.00 tot 22.00 uur en neemt geen reserveringen aan.'

Reden van oprichting VJFB
Vanuit de groeiende drang om een ​​plek te creëren waar veganisten en niet-veganisten samen kunnen genieten van Vegan Junk Food, opende VJFB™ in 2017 haar eerste restaurant in de monumentale westkant van Amsterdam. Kort daarna volgden nog vier vestigingen in Nederland. In het najaar van 2020 ging de intern '#vjfbtakeover' genoemde missie van Vegan Junkfood Bar internationaal toen de keten zijn eerste locatie in Barcelona, ​​​​Spanje opende. 'De winkel hier is gelegen aan de Carrer de Manresa nr. 4 in de prachtige wijk El Born in het zonnige Barcelona, ​​een van de leukste wijken van de stad. Er zijn meer internationale VJFB™-winkels op komst zijn', aldus Sanches, 'In korte tijd viel het innovatieve concept internationaal op, zowel online als offline. In 2018 werd VJFB™ de trotse winnaar van twee awards bij de Dutch Vegan Awards. VJFB™ is ook meer dan een restaurant. Het is een complete ervaring.'

Onderscheidend voor de klant
VJFB serveert volgens de marketeer innovatieve veganistische junkfoodgerechten zonder concessies te doen aan kwaliteit, smaak en textuur. 'Denk aan kleurrijke karakteristieke flitsende VJFBurgers, Freak Fries en Zeafood tot buitengewone cocktails om van te watertanden. Innovatie zit in het DNA van VJFB™! De onderscheidende interieurs zijn een edgy mix van kleurrijke straatkunst met een vleugje chic. Vintage R&B en hiphopnummers rocken je in een unieke stedelijke grootstedelijke ontspannen VJFB™-sfeer waardoor je terug wilt komen voor meer.' Meer info en winkeladressen staan hier.
(PvWK)

Kijkje in het nieuwe interieur volgens het 2D-concept

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken