Sultana vernieuwt receptuur en brengt een oude bekende terug

Sultana vernieuwt receptuur en brengt een oude bekende terug
  • Food-en-retail
  • 22 mrt 2023 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingCampagnes

Sultana’s vroeger zo bekende 'Mr. Jummy' is terug van weggeweest. Na een jarenlange sabbatical maakt de rood-wit geblokte pop zijn rentree in verschillende reclame-uitingen. Marketeer Annemarie Wijffels: '60% kent hem nog.'

Naast de komst van Mr. Jummy lanceert Sultana ook direct een vernieuwde receptuur van de tussendoortjes, die nu al als beter dan ooit beoordeeld wordt door de consument. Vooral de rijkheid aan smaak, de hoeveelheid fruitstukjes en de knapperige bite van de biscuits scoren hoog. Bovendien hebben de Sultana’s vanaf nu ook een nieuwe verpakking.

Na een periode van relatieve stilte vanuit het merk, heeft Sultana achter de schermen niet stilgezeten. Vanaf week 7 (2023) is het Sultana assortiment namelijk bijna compleet vernieuwd met als grootste verandering de verbeterde smaak, meldt het koekjesmerk. En: 'Dankzij het nieuwe recept smaken de populaire koekjes nóg fruitiger of hartiger. Sultana voegt daarbij ook een nieuwe hartige variant toe aan haar assortiment; de Sultana Crunchers Kaas & Ui.'

Appetijtelijke verpakkingen
Op de nieuwe, kleurrijke verpakkingen van Sultana staan alle producten met bijhorende ingrediënten nu herkenbaar afgebeeld. Het afbeelden van de knapperigheid van de biscuits en van de verschillende ingrediënten maakt bij het zien van de verpakking alleen al dat het water je in de mond loopt. Verder koos Sultana met het nieuwe design voor een frissere look die voor meer eenheid in het schap zorgt. Met het vernieuwen van de verpakkingen is ook het verpakkingsformaat herzien. Zo is er nu aanbod voor de light users (4-pack) en de heavy users (7-pack).

Mr. Jummy is terug
Sultana maakt ook ruimte voor de rentree van het icoon uit 2008: Jummy. Deze rood-wit geblokte pop, wordt ingezet als de metafoor voor lekkere trek. Annemarie Wijffels, senior brand manager bij Sultana licht toe: ‘Uit onderzoek bleek dat ruim 60% van onze consumenten Mr. Jummy nog goed kennen uit onze oude campagnes en een positieve associatie zien tussen de pop en ons merk. De keuze om dit vertrouwde icoon daarom terug te brengen in onze communicatie-uitingen, voelde heel logisch. Het komende jaar is Mr. Jummy onder andere weer te zien in onze TV commercial’. Vanaf week 13 maakt Mr. Jummy zijn officiële rentree in de advertenties van Sultana.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken