Albert Heijn oogst 16x bij 'Beste Product van het Jaar'-verkiezing

Albert Heijn oogst 16x bij 'Beste Product van het Jaar'-verkiezing
  • Food-en-retail
  • 21 dec 2023 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingAwards

Bij de recente verkiezing ‘Beste Product van het Jaar’ is Albert Heijn op basis van stemmen van consumenten met zestien eigen-merkproducten als 'beste' uit de bus gekomen in hun categorie. Daarbij is de AH Sprank-appel gekozen tot de overall winnaar van de gehele verkiezing.

Na het winnen de Vegan Award Beste Productlijn voor AH Terra en de titel Gekozen Huismerkproduct van het Jaar voor 20 producten, valt Albert Heijn nu voor de derde keer in korte tijd in de prijzen met het eigen merk.  

'We zijn ontzettend blij dat zoveel van onze producten de prijs voor 'Beste Product van het Jaar’ hebben gewonnen', aldus Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn. 'We werken er continu aan om onze eigen-merkproducten lekkerder, duurzamer, gezonder en betaalbaarder te maken. Dat zoveel mensen hiervoor hun waardering hebben uitgesproken is heel bijzonder en een hele mooie erkenning.'

Eigen-merkproducten van topkwaliteit ontwikkelen is naar eigen zeggen een speerpunt bij Albert Heijn. 'Betaalbaarheid en gezondheid spelen hierbij een belangrijke rol en dat is terug te zien in de lijst met winnende producten. Gezonde alternatieven zoals AH Snoepgroente radijsmix en de AH Appelmoes 0% zijn gekozen als beste product in hun categorie. Daarnaast zijn vijf Prijsfavorieten uitgeroepen tot winnaars, waaronder de AH Basis maaltijdsalade pittige kip en de AH Frisse fruitdrank appel perzik.'  

AH Sprank overall winnaar 
De AH Sprank-appel (in goed Nederlands niet in kapitalen gespeld) kreeg dit jaar de hoogste waardering van consumenten en is daarom het komende jaar het ‘Beste Product van het Jaar’ overall. Sinds de introductie in 2020 wordt de AH Sprank geroemd om de karakteristieke smaak: sappig, volzoet met een licht zuurtje en een bite. AH Sprank is exclusief ontwikkeld en verkrijgbaar bij Albert Heijn en groeit bij Nederlandse telers die zijn aangesloten bij het eigen ‘Beter voor Natuur & Boer’-programma.  

Beste product van het jaar In totaal deden 228 producten mee in de strijd en meer dan 57.000 consumenten hebben via de website www.besteproductvanhetjaar.nl hun favoriete product beoordeeld. Daarmee is deze verkiezing één van de grootste consumentenonderzoeken in Nederland, waarbij de consument directe invloed heeft op de uitslag. 

Hieronder staan de Beste Producten van het Jaar van Albert Heijn op een rijtje. Alle prijswinnende producten van Albert Heijn zijn te vinden op AH.nl/prijswinnaars, meldt de retailer of hier.
(PvWK).  

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken