Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof: 'Ik geloof in de kracht van social media'

Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof: 'Ik geloof in de kracht van social media'
  • Food-en-retail
  • 13 mei 2024 @ 07:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailMarketingInterview

Lilian Wanders-de Klerk is vanuit Lily le Clerque actief als Head of Marketing bij onder andere het nieuwe Nederlandse huidverzorgingsmerk Mothr Earth Proof. Voor aflevering 106 van de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Met maar een beetje marketing kun je geen merk bouwen.’

LILIAN
Gelukkig getrouwd met duurzame ondernemer Sander de Klerk en trotse moeder van onze zoon Lucca-James. Als Marketing Directeur voor Mothr Earth Proof mag ik me, samen met oprichter Andrea van Reeken-Slee, bezighouden met het bouwen van deze effectieve 4 staps-huidroutine voor een prachtige, stralende huid. Het mooie is dat het merk volledig duurzaam is ontwikkeld vanaf de start. Dit 4 staps skin care ritueel is niet alleen biologisch en plantaardig, maar ook nog eens bijzonder effectief en goed voor je huid! Je merkt na twee keer gebruiken meteen wat het doet voor je huid. Dat is de kracht van natuurlijke ingrediënten in hoge percentages.

WHAT’S NEW?
Andrea heeft het merk volledig zelf ontwikkeld de afgelopen twee jaar. Het resultaat is een 100 procent Nederlands uniek skin care merk. Je huid wordt gereinigd, gehydrateerd, gevoed en hersteld. Het is alles wat je huid nodig heeft. Andrea heeft meer dan veertien functies - normaal in meer dan veertien producten op de markt te koop - teruggebracht tot vier eenvoudige stappen, die voor bijna elke huid een enorme oppepper zijn! Het merk maakt een knipoog naar Japanse huidverzorging en is geïnspireerd op die oude huidverzorgingsrituelen.

2024
We zetten dit jaar in op PR, social media en grootschalige sampling. Ons doel is om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met Mothr Earth Proof. Ik nodig iedereen om via de website een gratis sample aan te vragen! Je betaalt alleen de verzendkosten.

BUREAUS
Wij doen bijna alles in eigen beheer en voor de PR hebben we Trees Korstanje aangetrokken. Ik heb vaker met haar gewerkt en het is elke keer weer een feest om met haar dit soort trajecten te doorlopen.

SOCIAL MEDIA
Ik geloof in de kracht van social media. Via dit kanaal kun je meer dan alleen een boodschap vertellen, je kunt contact maken met je volgers en je doelgroep en op die manier toegevoegde waarde leveren.

MARKETINGTREND
De ontwikkeling van AI vind ik een fascinerende trend waar we als marketeers steeds meer gebruik van kunnen gaan maken. Als je AI op een goede, effectieve manier inzet, kan je werk alleen maar beter worden. AI zal nooit een mens van vlees en bloed kunnen vervangen, denk ik, want de consument heeft snel genoeg door of iets uit het hart is geschreven.

MARKETINGMISVERSTAND
Dat je met ‘een beetje’ marketing een merk kunt bouwen. Voor mij is marketing een langetermijninvestering die je helpt een toekomstbestendig merk te bouwen. Doe het goed, of doe het niet.

TIP
Verdiep je in verschillende soorten merken, van zowel de grote A-spelers als interessante start-up en scale-up merken. Het is fascinerend en interessant om te begrijpen hoe sommige merken gebouwd zijn. Met deze kennis zal je beter in staat zijn je eigen werk uit te voeren.

MARKETINGHELD
Gabrielle Chanel! Hoe zij haar imperium heeft gebouwd en hoe krachtig haar signatuur nog steeds is op de dagelijkse marketingactiviteiten vind ik fascinerend en bewonderingswaardig.

ROLO
Er zijn een tal van echt goede commercials, echter is het voor veel merken een blijvende uitdaging om echt relevant en interessant te zijn voor de kijker. Als ik denk aan mijn absolute favoriet, dan denk ik terug aan een commercial van vroeger, die van Rolo, waarbij de olifant het jongetje van vroeger een lesje leert.
De commercial die vrij snel in mijn allergie gaat is die van Haribo. Volwassenen in een vergaderzaal met kinderstemmetjes… die begrijp ik niet helemaal.

QUOTE
‘Marketing is not about the stuff that you make, but about the stories you tell’

EERSTE BAANTJE
Ik heb er zoveel gehad, dat ik even goed moet nadenken wat dan echt dat eerste baantje was. Omdat ik ben opgegroeid met een hele ondernemende familie was er altijd wel iets te doen. Zo mocht ik bij mijn ooms meehelpen op de bootshows en mocht ik mijn vader helpen met in store promoties voor zijn cosmeticamerk.

VRIJE TIJD
Het allerliefst breng ik tijd door met mijn gezin. Sinds ik moeder ben merk ik dat ik daar enorm veel energie en warmte uit haal. Verder vind ik het heel erg leuk om te reizen en sport ik twee keer per week met een goede vriendin die ook personal trainer is.

DROOMBAAN
Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik al een aantal droomjobs heb gehad. Toen ik drie jaar geleden voor mezelf begon en mijn expertise ben gaan inzetten voor verschillende merken, kwam ik erachter dat dit eigenlijk een droomjob is; vanuit je eigen bedrijf je inzetten voor andere ondernemingen; waaronder Mothr Earth Proof. Samen met Andrea bouwen aan haar bedrijf is een mooi avontuur dat mij elke keer weer nieuwe dingen leert en mij zo ook verder brengt in mijn eigen ontwikkeling als marketeer.

GUILTY PLEASURE
Voor een goed glas champagne in combinatie met crispy rice met tonijn mag je mij absoluut wakker maken!

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:
Nicole van Lieshout van Noordwijk Marketing

Age Huitema van Quatt
Dennis van de Sande van Royal Swinkels
Jan Beckers van SodaStream Benelux
Roxanne Pinckers van Mastercard
Judith Hoogendoorn van Upfield
Lize Verdegaal van Subway
Sven Fase van VodafoneZiggo
Imo Muller van 165 Beats
Anne-Lynke Kikstra van Milka
Kirsten van der Sluijs van Purina
Martine Hardeveld Kleuver van Swappie
Milan Slikker van Nestlé
Thijs Gussenhoven van Amstel
Robin Wollenberg van Veolia
Suzanne van Malsen van Nationale Vacaturebank en Intermediair
Kelly Marijnissen van Easyfairs Nederland
Caroline Receveur van Maritim Amsterdam
Thijs Terwiel van Zuru
Evelien van de Glind van Greendish
Han Strijbos van ISS
Martijn de Weerdt van Schoonenberg

Joeri Everaers van The Selection Lab
Sebastiaan Bergen Henegouwen van Modern Media Hub
Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Renee van Rens van Bolsius
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes
Denise Bruens van Zwijsen
Suzanne Vredevoort van Livera
Nicole Bekkers van FC88
Michiel Scheepens van Altares D&B
Karin Lodewijks van Knauf
Annika Visser van Buro Marktzicht
Deborah Schüssel van Nima
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed​
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken