Rhandy Biemans van Lu: 'Het is belangrijk dat ik een grote affiniteit met het product heb'

Rhandy Biemans van Lu: 'Het is belangrijk dat ik een grote affiniteit met het product heb'
  • Food-en-retail
  • 21 mei 2024 @ 08:05
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • FoodCampagnesMarketingMarketingCampagnesFood

Rhandy Biemans is de marketingverantwoordelijke voor het koekjesmerk Lu in Nederland bij Mondelez International. Voor aflevering 107 van de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Mijn favoriete marketingkanaal is uiteraard MarketingTribune, vanwege de persoonlijke touch achter de verhalen van alle marketeers van Nederland!’

WHAT’S NEW?
Nederland kent Lu van onze iconische producten zoals Bastogne, Pim’s en Scholiertje. Sinds 2021 zijn we bezig deze submerken sterker onder het Lu-merk te positioneren, onder andere met een volledige portfolio-redesign en een in Nederland geschoten reclamecampagne met onder meer de muziek van Krezip. Onze activaties richten we al jaren op onze groeidoelgroep: families. Ook dit jaar weer, met de Tijd voor FamiLU-campagne. Door de samenwerking met de karaktervolle familie Froger geven we onze nationale campagne een extra boost én komt Nederland erachter welk karakter uit de familie welk karaktervol koekje van Lu als favoriet heeft. Zo ontdekten we dat René Froger al jarenlang groot fan van Bastogne is en Natasja op haar beurt regelmatig geniet van de Scholiertjes, wat deze campagne erg authentiek maakt!

BUREAUS
Wij werken met de fijne mensen van Publicis Groupe Benelux, voor zowel creatie als media.

FAVO MARKETINGKANAAL
Uiteraard Marketing Tribune 😉, vanwege de persoonlijke touch achter de verhalen van alle marketeers van Nederland!

MARKETINGTREND
Ik kan wel zeggen GenAI, AR of de jacht op first-party data… maar daar houd ik me niet dagelijks mee bezig, eerder andere collega’s verantwoordelijk voor andere merken. Ik zou eerder benoemen dat ik graag inspeel op de steeds kritisch wordende consument in tijden van inflatie/economische recessie en graag anticipeer op veranderend consumentengedrag.

MARKETINGMISVERSTAND
Dat iedere consument een marketeer is!

MARKETINGTIP
Spreek in een vroeg stadium van je carrière regelmatig met je (beoogde) consument! Zie wat hen echt drijft tot het wel/niet aankopen van je product, hoe ze hun media consumeren et cetera.

MARKETINGBOEK
How Brands Grow van Byron Sharp.

MARKETINGHELD
Steve Jobs.

COMMERCIALS
Ik ben fan van de kerstcommercials van onze retailpartners, met name die van Plus. Albert Heijn en Jumbo hebben fantastische year round campagnes, maar voor mij steken de Kruidvat-commercials er met kop en schouders bovenuit. Altijd spot-on, on-trend, product fantastisch geïntegreerd binnen een verhaal, en ook nog eens geweldig acteerwerk… super herkenbaar voor de Nederlandse consument!
Ik erger me over het algemeen aan commercials vanuit met name de automobielindustrie die voor een X aantal landen worden gemaakt en vervolgens met een niet bijpassende stem & voice over worden ‘afgewerkt’.

MARKETINGMISLUKKING
Twee banen hiervoor lanceerde ik een bier op de Franse markt en dacht ermee weg te komen om met een Belgisch bureau te werken. De boodschap bleek totaal niet te resoneren bij de Fransen. Werk dus altijd met een lokaal bureau of in ieder geval een bureau dat sterke voelsprieten heeft in het land waarin gecommuniceerd wordt!

QUOTE
Yes, we can!

EERSTE BAANTJE
Activatieverantwoordelijke bij brouwerij Palm Nederland.

VRIJE TIJD
Reizen, biertjes drinken met vrienden en lekker uit eten met het gezin.

DROOMBAAN
Wereldwijd verantwoordelijke voor een portfolio van mooie merken, waarbij het belangrijk is dat ik een grote affiniteit met het product heb.

GUILTY PLEASURE
FOMO.

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:
Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof
Nicole van Lieshout van Noordwijk Marketing
Age Huitema van Quatt
Dennis van de Sande van Royal Swinkels
Jan Beckers van SodaStream Benelux
Roxanne Pinckers van Mastercard
Judith Hoogendoorn van Upfield
Lize Verdegaal van Subway
Sven Fase van VodafoneZiggo
Imo Muller van 165 Beats
Anne-Lynke Kikstra van Milka
Kirsten van der Sluijs van Purina
Martine Hardeveld Kleuver van Swappie
Milan Slikker van Nestlé
Thijs Gussenhoven van Amstel
Robin Wollenberg van Veolia
Suzanne van Malsen van Nationale Vacaturebank en Intermediair
Kelly Marijnissen van Easyfairs Nederland
Caroline Receveur van Maritim Amsterdam
Thijs Terwiel van Zuru
Evelien van de Glind van Greendish
Han Strijbos van ISS
Martijn de Weerdt van Schoonenberg

Joeri Everaers van The Selection Lab
Sebastiaan Bergen Henegouwen van Modern Media Hub
Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Renee van Rens van Bolsius
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes
Denise Bruens van Zwijsen
Suzanne Vredevoort van Livera
Nicole Bekkers van FC88
Michiel Scheepens van Altares D&B
Karin Lodewijks van Knauf
Annika Visser van Buro Marktzicht
Deborah Schüssel van Nima
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed​
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken