FC Klap maakt Telekids Magazine voor RTL

  • Media
  • 22 apr 2015 @ 14:08
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • DoelgroepTelevisiePrint

De populaire kinderzender RTL Telekids krijgt een eigen tijdschrift. Het Telekids Magazine wordt gemaakt en uitgegeven door FC Klap. Dat is de uitgeverij met RTL Telekids overeen gekomen. Het fonkelnieuwe blad past mooi in het rijtje kindertitels waar FC Klap onder andere verantwoordelijk voor is. Met Telekids Magazine, Nickelodeon Magazine en de Zappelin-doeboeken, maakt FC Klap bladen van alle drie toonaangevende kinderzenders in Nederland.

Karl Breukink, Senior Product Manager RTL Nederland: 'FC Klap is bedreven in het maken en uitgeven van kindertitels. Recent hebben zij in samenwerking met ons naar tevredenheid de officiële magazines van The Voice of Holland en The Voice Kids en de Koffietijd Kookboeken gemaakt. Ik ben er daarom van overtuigd dat ook het Telekids Magazine bij hen in goede handen is.'

In het Telekids Magazine zijn alle herkenbare elementen van de populaire kinderzender verwerkt, inclusief alle bekende karakters. De content is Nederlands, educatief, onderhoudend en vooral leuk vermaak voor kinderen. De eerste editie ligt 16 juni in de winkel en staat vol spelletjes, puzzels, (voorlees)verhalen, tekenopdrachten, stickers en posters. Tegelijk met het magazine verschijnt een digitale versie met extra content, zoals foto’s, video’s, puzzels, spelletjes en opdrachten met een interactief randje of karakter. Het digitale magazine is straks te downloaden uit de App Store en Google Play Store.

Om de lancering van het magazine te vieren, maakt FC Klap van de eerste editie een extra dik zomernummer, waar kinderen zich de hele vakantie mee kunnen vermaken. Het blad zal voor € 3,99 te koop zijn bij meer dan 4000 verkooppunten in heel Nederland. Tevens zal de eerste digitale versie, met extra content, gratis te downloaden zijn. 

FC Klap maakt journalistieke en zakelijke producties in woord en beeld. Voor opdrachtgevers en in eigen beheer: artikelen, brochures, filmpjes, magazines en boeken. FC Klap combineert concept, redactie en realisatie: van idee tot audiovisueel product of printuitgave, van ontwerp tot website en van A4 tot volwaardig tijdschrift of boek. FC Klap maakt media op maat.

RTL Telekids startte in oktober 2010 en is inmiddels uitgegroeid tot een breed entertainment-platform voor kinderen met een zender die dagelijks uitzendt op het kanaal van RTL8, een 24 uurs-kanaal (RTL Telekids 24/7) bij alle grote kabelaars, de Telekids Gemist-app, een online speelgoedwinkel (Telekids Toys), de eigen tablet, een website, de Telekids Musical School en diverse evenementen. De programma’s zijn gericht op kinderen tussen 3 en 9 jaar en zijn Nederlands gesproken, educatief en geweldloos. Voorbeelden zijn Bibaboerderij, Green-Kids, Chuggington, Hallo K3, Brandweerman Sam, Ernst & Bobbie en Chloe’s Toverkast. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken