FD is European Newspaper of the Year
- Media
- 30 nov 2018 @ 11:00
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - DagbladenAwardsJournalistiekBranding
- 30 nov 2018 @ 11:00
- Jeroen Mirck
Het Financieele Dagblad is verkozen tot European Newspaper of the Year. De Nederlandse zakenkrant valt in de prijzen vanwege het nieuwe concept en design.
De internationale jury van de prestigieuze krantenprijs prijst het FD voor de overzichtelijke lay-out en de verscheidenheid in verhaalvormen, met gebruik van infographics. Speciale aandacht besteedt de jury aan de manier waarop het FD online en print combineert: 'Een voorbeeldmodel voor Europese kranten.'
Het FD vernieuwde begin september alle printuitgaven inclusief het weekendmagazine FD Persoonlijk. De zakenkrant mag zich een jaar lang European Newspaper of the Year noemen.
Nieuwe concepten in nieuwsmedia
De European Newspaper Award is in het leven geroepen om de uitwisseling van nieuwe concepten en ontwerpen van Europese nieuwsmedia te stimuleren. In totaal namen 182 kranten uit 25 landen deel aan de wedstrijd. Het FD won de titel in de categorie landelijke dagbladen.
'We begonnen in augustus 2017 aan dit project met de ambitie de beste krant in het digitale tijdperk te maken', zegt hoofdredacteur Jan Bonjer van Het Financieele Dagblad over de prijs. 'Natuurlijk ben je nooit klaar met zo’n exercitie, maar deze prijs is een mooie aanleiding om even stil te staan bij het succes van het nieuwe FD.'
Handzaam formaat
Sinds 10 september 2018 verschijnt het zalmroze FD in een handzaam formaat met een gewijzigd inhoudelijk concept en een nieuwe vormgeving, zowel doordeweeks als in het weekend. FD Persoonlijk werd onlangs genomineerd voor de Mercur Artdirection van het Jaar.
'Als lovende woorden zich vertalen in een groeiende oplage mag dat een succes heten', zegt Bonjer. 'Het FD passeerde onlangs de grens van 90.000 betalende abonnees wat een groei van ruim 12 procent betekent ten opzichte van voorgaand jaar.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
- [column] Radio killed the video star
Laatste Nieuws
- [update] Bevriezing BTW op lezen,... 14-11-2024
- [onderzoek] ‘Kremlin-propaganda... 14-11-2024
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024